Developing a scale for social-emotional foreign language learning in university contexts
Abstract
Sayısı her geçen gün biraz daha artan araştırmalar, öğrencilerin bilişsel ve davranışsal gelişimi için sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmenin gerekliliğine vurgu yapmaktadır (CASEL, 2012; Durlak, Weissberg, Dymnicki, Taylor, & Schellinge, 2011). Bu araştırmalar doğrultusunda, araştırmacılar, öğrencilerin sosyal ve duygusal becerilerini ölçmek için çok sayıda araç geliştirmişlerdir. Ancak, bu araçlar genel olarak, özellikle yabancı bir dil öğrenen üniversite seviyesindeki genç yetişkinler için değil de sosyal ve duygusal becerilerin öğrenme sürecinin bir parçası olarak görüldüğü ilkokul, ortaokul ve liselerdeki çocuklar için tasarlanmıştır. Bu açıdan bakıldığında, bu çalışma, üniversite öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken, sosyal ve duygusal yetkinliklerini değerlendirmek için uygun bir araç geliştirerek bu boşluğu doldurmaya çalışmaktadır. Ölçeklerin faktör yapısı ve iç tutarlılığıyla ilgili veriler dört farklı zamanda toplam olarak da bir üniversitenin 1613 hazırlık okulu öğrencisine uygulanarak toplanmıştır. Sosyal-Duygusal Yabancı Dil Öğrenme Ölçeğinin (SEFLLS) temel bileşen analizi, üç faktörlü bir yapı ortaya koymuştur: Öz Düzenleme, Sosyal İlişkiler ve Karar Verme. Cevapların doğrulayıcı faktör analizlerine göre ise, model uyum değerlerinin kabul edilebilir olduğu gözlemlenmiştir. Çalışma sınırlamaları ve gelecekteki araştırmalar için açıklamalar ele alınmıştır. A growing body of research lays emphasis on the necessity of enhancing the social and emotional skills of students for their successful cognitive and behavioral development (CASEL, 2012; Durlak, Weissberg, Dymnicki, Taylor, & Schellinge, 2011). In line with this, researchers have developed numerous instruments to assess students' social and emotional competences. However, these instruments have been generally designed for children in primary, secondary and high schools, where social and emotional skills are often seen as part of the learning process, not for the young adults at the university level particularly learning a foreign language. From this point of view, the current study tries to fill this gap by developing an appropriate instrument to assess university students' social and emotional competences while learning a foreign language. Data was gathered using four different samples of 1613 preparatory school students from a university in total. Principal component analysis of the Social-Emotional Foreign Language Learning Scale (SEFLLS) yielded a three-factor structure: Self-regulation, Social Relations and Decision-Making. In accordance with confirmatory factor analyses, it was observed that the model fit indices were acceptable. Limitations and directions for future research are discussed.
Collections
- Makale Koleksiyonu [36]
- Tez Koleksiyon [11]