Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorZaimoğlu, Senem
dc.date.accessioned2019-07-11T07:57:01Z
dc.date.available2019-07-11T07:57:01Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/345
dc.description.abstractSayısı her geçen gün biraz daha artan araştırmalar, öğrencilerin bilişsel ve davranışsal gelişimi için sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmenin gerekliliğine vurgu yapmaktadır (CASEL, 2012; Durlak, Weissberg, Dymnicki, Taylor, & Schellinge, 2011). Bu araştırmalar doğrultusunda, araştırmacılar, öğrencilerin sosyal ve duygusal becerilerini ölçmek için çok sayıda araç geliştirmişlerdir. Ancak, bu araçlar genel olarak, özellikle yabancı bir dil öğrenen üniversite seviyesindeki genç yetişkinler için değil de sosyal ve duygusal becerilerin öğrenme sürecinin bir parçası olarak görüldüğü ilkokul, ortaokul ve liselerdeki çocuklar için tasarlanmıştır. Bu açıdan bakıldığında, bu çalışma, üniversite öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken, sosyal ve duygusal yetkinliklerini değerlendirmek için uygun bir araç geliştirerek bu boşluğu doldurmaya çalışmaktadır. Ölçeklerin faktör yapısı ve iç tutarlılığıyla ilgili veriler dört farklı zamanda toplam olarak da bir üniversitenin 1613 hazırlık okulu öğrencisine uygulanarak toplanmıştır. Sosyal-Duygusal Yabancı Dil Öğrenme Ölçeğinin (SEFLLS) temel bileşen analizi, üç faktörlü bir yapı ortaya koymuştur: Öz Düzenleme, Sosyal İlişkiler ve Karar Verme. Cevapların doğrulayıcı faktör analizlerine göre ise, model uyum değerlerinin kabul edilebilir olduğu gözlemlenmiştir. Çalışma sınırlamaları ve gelecekteki araştırmalar için açıklamalar ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstractA growing body of research lays emphasis on the necessity of enhancing the social and emotional skills of students for their successful cognitive and behavioral development (CASEL, 2012; Durlak, Weissberg, Dymnicki, Taylor, & Schellinge, 2011). In line with this, researchers have developed numerous instruments to assess students' social and emotional competences. However, these instruments have been generally designed for children in primary, secondary and high schools, where social and emotional skills are often seen as part of the learning process, not for the young adults at the university level particularly learning a foreign language. From this point of view, the current study tries to fill this gap by developing an appropriate instrument to assess university students' social and emotional competences while learning a foreign language. Data was gathered using four different samples of 1613 preparatory school students from a university in total. Principal component analysis of the Social-Emotional Foreign Language Learning Scale (SEFLLS) yielded a three-factor structure: Self-regulation, Social Relations and Decision-Making. In accordance with confirmatory factor analyses, it was observed that the model fit indices were acceptable. Limitations and directions for future research are discussed.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocial and Emotional Learning (SEL),en_US
dc.subjectSocial and Emotional Competence (SEC)en_US
dc.subjectscale developmenten_US
dc.subjectscale validationen_US
dc.subjectSosyal ve Duygusal Öğrenmeen_US
dc.subjectSosyal ve Duygusal Yetkinliken_US
dc.subjectölçek geliştirmeen_US
dc.subjectölçek doğrulamasıen_US
dc.titleDeveloping a scale for social-emotional foreign language learning in university contextsen_US
dc.title.alternativeÜniversite bağlamında sosyal-duygusal yabancı dil öğretimi için ölçek geliştirmeen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster