Attitudes and motivation of young Turkish adolescents towards learning English
Abstract
Bu çalışmanın amacı genç Türk ergen öğrencilerin İngilizce öğrenmeye yönelik tutumlarını, motivasyonlarını, bu tutum ve motivasyonlara yol açan faktörleri araştırmaktır. Yabancı dil ve özellikle de İngilizce öğrenmenin her açıdan önemli olduğu günümüzde ülkemizde bu konuda yeterince başarı sağlanamamış olması ve beklenen performansın öğrencilerde görülememesi bu çalışmayı zorunlu kılmıştır. Bu çalışma İngilizce öğrenmede öğrenci tutum ve motivasyonunun ne kadar etkili olduğunu görme açısından büyük önem taşımaktadır. Genç ergen öğrencilere betimsel bir çalışma uygulanmıştır. Çalışmaya Adana'da dört farklı okuldan 6. ve 7. sınıfta okuyan 12 – 13 yaşlarında toplam 259 öğrenci katılmıştır. Çalışmada tutum anketi, röportaj, ders değerlendirme formu genç ergen öğrencilere uygulanarak veriler toplanmıştır. Anketler SPSS 24.0 paketi kullanılarak analiz edildi. Veriler analiz edilirken betimsel analiz tekniği kullanılıp frekans ve yüzde değerleri hesaplandı. Çalışma sonucunda, genç ergen öğrencilerin İngilizce öğrenmeye olan tutum ve motivasyonlarının pratikte İngilizce öğrenmeye ne kadar etki ettiği belirlenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]