Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBedir, Hasan
dc.contributor.authorTüter, İsmail
dc.date.accessioned2019-07-11T06:19:12Z
dc.date.available2019-07-11T06:19:12Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/323
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı genç Türk ergen öğrencilerin İngilizce öğrenmeye yönelik tutumlarını, motivasyonlarını, bu tutum ve motivasyonlara yol açan faktörleri araştırmaktır. Yabancı dil ve özellikle de İngilizce öğrenmenin her açıdan önemli olduğu günümüzde ülkemizde bu konuda yeterince başarı sağlanamamış olması ve beklenen performansın öğrencilerde görülememesi bu çalışmayı zorunlu kılmıştır. Bu çalışma İngilizce öğrenmede öğrenci tutum ve motivasyonunun ne kadar etkili olduğunu görme açısından büyük önem taşımaktadır. Genç ergen öğrencilere betimsel bir çalışma uygulanmıştır. Çalışmaya Adana'da dört farklı okuldan 6. ve 7. sınıfta okuyan 12 – 13 yaşlarında toplam 259 öğrenci katılmıştır. Çalışmada tutum anketi, röportaj, ders değerlendirme formu genç ergen öğrencilere uygulanarak veriler toplanmıştır. Anketler SPSS 24.0 paketi kullanılarak analiz edildi. Veriler analiz edilirken betimsel analiz tekniği kullanılıp frekans ve yüzde değerleri hesaplandı. Çalışma sonucunda, genç ergen öğrencilerin İngilizce öğrenmeye olan tutum ve motivasyonlarının pratikte İngilizce öğrenmeye ne kadar etki ettiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.tableofcontentshe purpose of the study is to look into the attitudes and motivation of young Turkish adolescents towards learning English, and the reasons that lie behind those attitudes and motivation. The study is seen as necessary at the present time that the foreign language and especially English is highly significant in every aspect since the students haven't been able to show expected and desired success towards learning English. The study is also highly significant to see how students' attitudes and motivation are influential at English learning process. A descriptive research study was applied to young Turkish adolescents. A total of 259 sixth and seventh grade students aged 12 – 13 from four different secondary schools in Adana took part in the study. In the study, the data were collected by carrying out an attitude questionnaire, semi - structured interview and English class activity evaluation form. All these data collecting methods were applied to students and analyzed by using SPSS 24.0 (Statistical Package for Social Sciences). Descriptive analysis was conducted, frequencies and percentages were evaluated. The results of the study disclosed to what extent the attitudes and motivation of young Turkish adolescents towards learning English have an impact on learning English in practice.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYoung Adolescent Students (12 - 13 years old)en_US
dc.subjectSixth and Seventh Gradersen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectLanguage Attitudesen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectStudents’ Language Learningen_US
dc.subjectGenç Ergen Öğrenciler (12 - 13 yaş)en_US
dc.subjectAltıncı ve Yedinci Sınıflaren_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectDil Tutumlarıen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectÖğrencilerin İngilizce Öğrenimien_US
dc.titleAttitudes and motivation of young Turkish adolescents towards learning Englishen_US
dc.title.alternativeGenç Türk ergen öğrencilerin İngilizce öğrenme ile ilgili tutum ve motivasyonları Yazar:İSMAİL TÜTERen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster