Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHumıston, Kim Raymond
dc.contributor.authorAvcı, Nilay
dc.date.accessioned2019-07-09T10:54:47Z
dc.date.available2019-07-09T10:54:47Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/233
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmenlerin okuma çemberi uygulamalarını tercih etme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra çalışma, okuma çemberlerinin öğrencilere edebiyat ve dili kavramada yardımcı olup olmadığını ve okumaya olan tutumlarını nasıl etkilediğini öğretmen görüşleri aracılığıyla keşfetmeyi amaçlar. Okuma çemberlerinin dil eğitimindeki varlığı, uygulamaları ve etkisiyle beraber; öğrencilerin seçili edebi eserlere dayalı topluluklarda rol alırken geçtikleri süreç ve değişimler, araştırmada tespit edilmiştir. Okuma çemberi öğretmenleri ile yapılan röportajlardan elde edilen veriler incelendiğinde, okuma çemberi kullanımının, öğrencilerin okuma arzularını yükselterek, edebiyatı daha iyi anlamalarına yardımcı olduğu açıkça saptanmıştır. Buna ek olarak, öğrencilerin okumaya karşı genel tutumlarının, topluluklarda yer aldıktan sonra olumlu yönde değiştiği görüşü sonuçlarla desteklenmiştir. Ayrıca öğrencilerin okuma çemberlerinde, edebiyattan özgün ve anlamlı amaçlar için yararlanabilmelerini sağlayacak kavrayış tekniklerini daha iyi şekilde geliştirebildikleri sonuçlarla vurgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine why teachers prefer implementing literature circles. The study also aims to discover if the literature circle helps students? comprehension of literature and language and how it affects students? attitudes towards reading through teachers? perceptions. Along with the presence, implementation and effect of literature circles in education, the process and changes that students go through while taking part in the circles based on selected literary works were investigated. When the data gathered through interviews with literature circle teachers were analyzed, it supported the view that the use of literature circles clearly helps students to understand literature better by increasing their desire to read. Additionally, the view that students? general attitudes towards reading change positively after taking part in the circles was supported by the results. The results also emphasized that students can develop better comprehension techniques in the circles which will enable them to use the literature for authentic and meaningful purposes.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşbirlikli Öğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenci Merkezli Eğitimen_US
dc.subjectOkuma Çemberien_US
dc.subjectKitap Kulübüen_US
dc.subjectCooperative Learningen_US
dc.subjectStudent-Centred Educationen_US
dc.subjectBook Cluben_US
dc.subjectLiterature Circleen_US
dc.titleTeachers' perceptions of increased appreciation and understanding of literature through literature circlesen_US
dc.title.alternativeOkuma çemberleri aracılığıyla edebiyatın değer kazanımı ve anlaşılma yetisini arttırmaya yönelik öğretmen görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster