Teachers' perceptions of increased appreciation and understanding of literature through literature circles
Abstract
Bu çalışma, öğretmenlerin okuma çemberi uygulamalarını tercih etme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra çalışma, okuma çemberlerinin öğrencilere edebiyat ve dili kavramada yardımcı olup olmadığını ve okumaya olan tutumlarını nasıl etkilediğini öğretmen görüşleri aracılığıyla keşfetmeyi amaçlar. Okuma çemberlerinin dil eğitimindeki varlığı, uygulamaları ve etkisiyle beraber; öğrencilerin seçili edebi eserlere dayalı topluluklarda rol alırken geçtikleri süreç ve değişimler, araştırmada tespit edilmiştir. Okuma çemberi öğretmenleri ile yapılan röportajlardan elde edilen veriler incelendiğinde, okuma çemberi kullanımının, öğrencilerin okuma arzularını yükselterek, edebiyatı daha iyi anlamalarına yardımcı olduğu açıkça saptanmıştır. Buna ek olarak, öğrencilerin okumaya karşı genel tutumlarının, topluluklarda yer aldıktan sonra olumlu yönde değiştiği görüşü sonuçlarla desteklenmiştir. Ayrıca öğrencilerin okuma çemberlerinde, edebiyattan özgün ve anlamlı amaçlar için yararlanabilmelerini sağlayacak kavrayış tekniklerini daha iyi şekilde geliştirebildikleri sonuçlarla vurgulanmıştır. This study aims to determine why teachers prefer implementing literature circles. The study also aims to discover if the literature circle helps students? comprehension of literature and language and how it affects students? attitudes towards reading through teachers? perceptions. Along with the presence, implementation and effect of literature circles in education, the process and changes that students go through while taking part in the circles based on selected literary works were investigated. When the data gathered through interviews with literature circle teachers were analyzed, it supported the view that the use of literature circles clearly helps students to understand literature better by increasing their desire to read. Additionally, the view that students? general attitudes towards reading change positively after taking part in the circles was supported by the results. The results also emphasized that students can develop better comprehension techniques in the circles which will enable them to use the literature for authentic and meaningful purposes.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]