Immunity from EFL lecturers' perspectives: Challenges and opportunities for professional development
Künye
Durmaz, Zekeriya.(2021).Immunity from EFL lecturers' perspectives: Challenges and opportunities for professional development.Özet
Bu çalışmanın amacı, İngilizce dil öğretmenlerinin öğretmenlik bağışıklığına ilişkin bakış açısını incelemek ve kariyerlerinde karşılaşabilecekleri zorluklar ve fırsatlara mesleki gelişim açısından ışık tutmaktır. Bu çalışmanın amacına ulaşmak için karma araştırma yöntemi benimsenmiştir. Bu nedenle iki aşamalı bir araştırma yapılmıştır: Çalışmanın ilk aşamasını nicel bir çalışma oluşturmaktadır. Bu aşamada Türkiye'nin Güneydoğu Anadolu ve Akdeniz Bölgelerinde belirlenen üniversitelerdeki İngiliz Dili Eğitimi bölümlerinde ve Yabancı Diller Yüksekokullarında görev yapmakta olan öğretim görevlilerine 39 maddelik 6'lı Likert tipi bir ölçek uygulanarak araştırma için veri toplanmıştır. İkinci, nitel, aşamasında ise uygun örnekleme yaklaşımıyla 11 katılımcıya iletilen 15 adet açık uçlu soruya verilen cevaplar incelenmiştir. Bu veri toplama yöntemi ile araştıramaya dair derinlemesine veri toplanması sağlanmıştır. Nicel veriler, 117 katılımcının, ortalama 3,76 puan ile yarı bağışıklığın orta noktasında bir yerde olduğunu ve MANOVA test sonuçları öğretmen bağışıklığı ile cinsiyet, akademik derece ve çalıştığı üniversite türü arasında anlamlı bir farklılığın olduğunu ortaya koymuştur. Diğer yandan nitel veriler, mesleki gelişim faaliyetlerine katılımın, zorlu dönemlerde dahi hayat boyu öğrenen bir birey olmanın ve akademik yaşamdaki işbirliğinin öğretmen bağışıklığı üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermiştir. This study aims to investigate the psychological immunity level of Turkish EFL instructors, and find out the factors that may impact their productive or maladaptive psychological immunity. The study also aimed to shed light on the perceived teacher immunity of EFL instructors in terms of professional teacher development, and the challenges and opportunities they may experience in their career. To achieve the aims of this study, a mixed method research design was administered to collect data in two phases. The quantitative research data was collected in the first phase by applying a 6-point Likert-type scale with 39 items to university EFL teachers actively working in the public and foundation universities located in the southern part of Turkey. In the qualitative phase, we asked 15 open-ended questions to 11 participants selected in a convenience sampling approach among teachers working in the public and foundation universities. The quantitative data revealed that 117 participant instructors are somewhere in the mid-point of halfway immunity with a 3.76 average point. The MANOVA test results demonstrated a statistically significant difference between immunity level and gender, degree, and the university type instructors work at. In addition, the qualitative data indicated that participation to professional development events, pursuing to be a lifelong learner in challenging times, and collegiality in academic life positively impact teacher immuni
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]