Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurmaz, Zekeriya
dc.date.accessioned2022-01-31T11:06:03Z
dc.date.available2022-01-31T11:06:03Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-07-02
dc.identifier.citationDurmaz, Zekeriya.(2021).Immunity from EFL lecturers' perspectives: Challenges and opportunities for professional development.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1711
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngilizce dil öğretmenlerinin öğretmenlik bağışıklığına ilişkin bakış açısını incelemek ve kariyerlerinde karşılaşabilecekleri zorluklar ve fırsatlara mesleki gelişim açısından ışık tutmaktır. Bu çalışmanın amacına ulaşmak için karma araştırma yöntemi benimsenmiştir. Bu nedenle iki aşamalı bir araştırma yapılmıştır: Çalışmanın ilk aşamasını nicel bir çalışma oluşturmaktadır. Bu aşamada Türkiye'nin Güneydoğu Anadolu ve Akdeniz Bölgelerinde belirlenen üniversitelerdeki İngiliz Dili Eğitimi bölümlerinde ve Yabancı Diller Yüksekokullarında görev yapmakta olan öğretim görevlilerine 39 maddelik 6'lı Likert tipi bir ölçek uygulanarak araştırma için veri toplanmıştır. İkinci, nitel, aşamasında ise uygun örnekleme yaklaşımıyla 11 katılımcıya iletilen 15 adet açık uçlu soruya verilen cevaplar incelenmiştir. Bu veri toplama yöntemi ile araştıramaya dair derinlemesine veri toplanması sağlanmıştır. Nicel veriler, 117 katılımcının, ortalama 3,76 puan ile yarı bağışıklığın orta noktasında bir yerde olduğunu ve MANOVA test sonuçları öğretmen bağışıklığı ile cinsiyet, akademik derece ve çalıştığı üniversite türü arasında anlamlı bir farklılığın olduğunu ortaya koymuştur. Diğer yandan nitel veriler, mesleki gelişim faaliyetlerine katılımın, zorlu dönemlerde dahi hayat boyu öğrenen bir birey olmanın ve akademik yaşamdaki işbirliğinin öğretmen bağışıklığı üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the psychological immunity level of Turkish EFL instructors, and find out the factors that may impact their productive or maladaptive psychological immunity. The study also aimed to shed light on the perceived teacher immunity of EFL instructors in terms of professional teacher development, and the challenges and opportunities they may experience in their career. To achieve the aims of this study, a mixed method research design was administered to collect data in two phases. The quantitative research data was collected in the first phase by applying a 6-point Likert-type scale with 39 items to university EFL teachers actively working in the public and foundation universities located in the southern part of Turkey. In the qualitative phase, we asked 15 open-ended questions to 11 participants selected in a convenience sampling approach among teachers working in the public and foundation universities. The quantitative data revealed that 117 participant instructors are somewhere in the mid-point of halfway immunity with a 3.76 average point. The MANOVA test results demonstrated a statistically significant difference between immunity level and gender, degree, and the university type instructors work at. In addition, the qualitative data indicated that participation to professional development events, pursuing to be a lifelong learner in challenging times, and collegiality in academic life positively impact teacher immunien_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLanguage teacher immunityen_US
dc.subjectResilienceen_US
dc.subjectCopingen_US
dc.subjectTeacher motivationen_US
dc.subjectProfessional developmenten_US
dc.subjectİngilizce öğretmen bağışıklığen_US
dc.subjectAkademik yılmazlıken_US
dc.subjectBaş etmeen_US
dc.subjectÖğretmen motivasyonuen_US
dc.subjectMesleki gelişimen_US
dc.titleImmunity from EFL lecturers' perspectives: Challenges and opportunities for professional developmenten_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin bakış açısından öğretmen bağışıklığı: Mesleki gelişim önündeki zorluklar ve fırsatlaren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster