Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorMercimek, Ahmet
dc.date.accessioned2021-06-18T14:12:23Z
dc.date.available2021-06-18T14:12:23Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-01-26
dc.identifier.citationMercimek, Ahmet.(2021).Students' sources of motivation for selecting English, German and French foreign language classes as their elective courses at a Turkish state university.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1564
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine college students' sources of motivation as to their preferences of elective foreign language classes. This study was designed as a qualitative collective case study and the participants of this study were 87 language learners of English, German and French who study at a university in Kahramanmaraş. As data collection instruments, a qualitative questionnaire and a semi-structured interview were utilised. In order to analyze the collected data, a coding technique both for the qualitative questionnaire and interviews was used. The findings of the study indicate that students prefer different language classes heavily by their intrinsic motivation reasons. The findings also show that students conceptualise their previous, current and future language learning experiences to invoke and sustain their motivation towards learning a foreign language willingly. In addition, the findings show that students majoring in International Relations tend to have a particular interest towards foreign language learning, which is linked both their intrinsic and extrinsic sources of motivation. As a conclusion of the study, it was found out that language learners developed different sources of motivation day by day and found a way to use them in their learning processen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin seçmeli yabancı dil sınıflarını tercih etmelerinin motivasyonel nedenlerini incelemektir. Bu çalışma, nitel toplu bir vaka çalışması olarak tasarlanmıştır ve bu çalışmanın katılımcıları Kahramanmaraş'ta bir üniversitede okuyan İngilizce, Almanca ve Fransızca dillerini öğrenen 87 kişidir. Veri toplama aracı olarak nitel anket ve yarı yapılandırılmış röportaj kullanılmıştır. Toplanan verileri analiz etmek için hem nitel anket hem de görüşmeler için bir kodlama tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin içsel motivasyon nedenlendirmelerinden kaynaklı olarak farklı dil derslerini ağırlıklı olarak tercih ettiklerini göstermektedir. Bulgular ayrıca öğrencilerin bir yabancı dili isteyerek öğrenmeye yönelik motivasyonlarını harekete geçirmek ve sürdürmek için önceki, şimdiki ve gelecekteki dil öğrenme deneyimlerini kavramsallaştırdıklarını göstermektedir. Ek olarak, bulgular, Uluslararası İlişkiler alanında uzmanlaşan öğrencilerin hem içsel hem de dışsal motivasyon kaynakları ile bağlantılı olan yabancı dil öğrenimine özel bir ilgi gösterme eğiliminde olduklarını göstermektedir. Çalışmanın sonucu olarak, yabancı dil öğrencilerinin her geçen gün farklı motivasyon kaynakları geliştirdikleri ve bunları öğrenme süreçlerinde kullanmanın bir yolunu buldukları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDifferent sources of motivationen_US
dc.subjectElective language coursesen_US
dc.subjectForeign language learnersen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectSeçmeli dil derslerien_US
dc.subjectYabancı dil öğrenenleren_US
dc.titleStudents' sources of motivation for selecting English, German and French foreign language classes as their elective courses at a Turkish state universityen_US
dc.title.alternativeBir Türk devlet üniversitesinde seçmeli ders olarak İngilizce, Almanca ve Fransızca yabancı dil derslerini seçen öğrencilerin motivasyon kaynaklarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record