Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgin, İbrahim Hakkı
dc.date.accessioned2021-03-17T17:39:26Z
dc.date.available2021-03-17T17:39:26Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-10-15
dc.identifier.citationErgin, İbrahim Hakkı.(2020).The effects of computer multimedia life simulation games in english vocabulary learning.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1551
dc.description.abstractContributing to language teaching by using computers is an area that has been developing since the 1960s. Computer-assisted language learning (CALL) research, which started with mainframe computers, continues with computers with superior features currently. These enhancements have not only been limited to hardware but have also made significant progress in terms of software. Today, interactive studies are conducted in many areas with the assistance of interactive technology. Some of these studies are related to simulation games. This study aimed to measure the effects of computer multimedia life simulation games on English vocabulary learning and to reveal the positive and negative effects of using simulation games in a classroom environment. Eighteen participants from the prep classes of Mustafa Kemal University participated in the study and two groups were formed as experiment and control group. This experimental study was carried out in a computer laboratory for four weeks and in the light of the data obtained from the pretests and posttests, it was observed that computer multimedia life simulation games had a significant effect on learning English vocabulary. In addition, journal entries and findings from an Implementation Evaluation Questionnaire have revealed some positive and negative consequences of using simulation games in classroom settings.en_US
dc.description.abstractBilgisayarları kullanarak dil öğretimine katkıda bulunma çalışmaları 1960’lardan beri gelişmeye devam eden bir alan. Anaçatı bilgisayarlarla başlayan bilgisayar destekli dil öğrenimi araştırmaları bugünlerde üstün özelliklere sahip bilgisayarlarla devam etmektedir. Bu gelişmeler sadece donanımlarla sınırlı kalmamış, yazılımlar bakımından da kayda değer bir ilerleme kat etmiştir. Bu çalışma bilgisayar çoklu ortam hayat simülasyon oyunlarının İngilizce kelime öğrenimindeki etkisini ölçmek ve simülasyon oyunlarını sınıf ortamında kullanmanın olumlu ve olumsuz etkilerini ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Çalışmaya Mustafa Kemal Üniversitesi hazırlık sınıflarından 18 katılımcı dâhil olmuş, bunlardan deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Deneysel olarak yapılan bu çalışma bir bilgisayar laboratuvarında dört hafta boyunca gerçekleştirilmiş ve yapılan öntest ve sontestlerden alınan veriler ışığında, bilgisayar çoklu ortam hayat simülasyon oyunlarının İngilizce kelime öğreniminde anlamlı bir etki oluşturduğu gözlemlenmiştir. Bunlara ilaveten, günlük girişleri ve bir uygulama değerlendirme anketinden elde edilen bulgular, bilgisayar oyunlarının sınıf ortamında kullanılmasının bazı olumlu ve olumsuz sonuçlarını ortaya çıkarmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCALLen_US
dc.subjectLearning vocabularyen_US
dc.subjectSimulation gamesen_US
dc.subjectComputersen_US
dc.subjectLanguage learningen_US
dc.subjectKelime öğrenimien_US
dc.subjectSimülasyon oyunlaren_US
dc.subjectBilgisayarlaren_US
dc.subjectDil öğrenimien_US
dc.titleThe effects of computer multimedia life simulation games in english vocabulary learningen_US
dc.title.alternativeÇoklu ortam bilgisayar hayat simülasyon oyunlarının ingilizce kelime öğrenimindeki etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster