The effects of computer multimedia life simulation games in english vocabulary learning
Künye
Ergin, İbrahim Hakkı.(2020).The effects of computer multimedia life simulation games in english vocabulary learning.Özet
Contributing to language teaching by using computers is an area that has been
developing since the 1960s. Computer-assisted language learning (CALL) research,
which started with mainframe computers, continues with computers with superior
features currently. These enhancements have not only been limited to hardware but have
also made significant progress in terms of software. Today, interactive studies are
conducted in many areas with the assistance of interactive technology. Some of these
studies are related to simulation games. This study aimed to measure the effects of
computer multimedia life simulation games on English vocabulary learning and to
reveal the positive and negative effects of using simulation games in a classroom
environment. Eighteen participants from the prep classes of Mustafa Kemal University
participated in the study and two groups were formed as experiment and control group.
This experimental study was carried out in a computer laboratory for four weeks and in
the light of the data obtained from the pretests and posttests, it was observed that
computer multimedia life simulation games had a significant effect on learning English
vocabulary. In addition, journal entries and findings from an Implementation Evaluation
Questionnaire have revealed some positive and negative consequences of using
simulation games in classroom settings. Bilgisayarları kullanarak dil öğretimine katkıda bulunma çalışmaları 1960’lardan
beri gelişmeye devam eden bir alan. Anaçatı bilgisayarlarla başlayan bilgisayar destekli
dil öğrenimi araştırmaları bugünlerde üstün özelliklere sahip bilgisayarlarla devam
etmektedir. Bu gelişmeler sadece donanımlarla sınırlı kalmamış, yazılımlar bakımından
da kayda değer bir ilerleme kat etmiştir. Bu çalışma bilgisayar çoklu ortam hayat
simülasyon oyunlarının İngilizce kelime öğrenimindeki etkisini ölçmek ve simülasyon
oyunlarını sınıf ortamında kullanmanın olumlu ve olumsuz etkilerini ortaya çıkarmayı
hedeflemiştir. Çalışmaya Mustafa Kemal Üniversitesi hazırlık sınıflarından 18 katılımcı
dâhil olmuş, bunlardan deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur.
Deneysel olarak yapılan bu çalışma bir bilgisayar laboratuvarında dört hafta boyunca
gerçekleştirilmiş ve yapılan öntest ve sontestlerden alınan veriler ışığında, bilgisayar
çoklu ortam hayat simülasyon oyunlarının İngilizce kelime öğreniminde anlamlı bir etki
oluşturduğu gözlemlenmiştir. Bunlara ilaveten, günlük girişleri ve bir uygulama
değerlendirme anketinden elde edilen bulgular, bilgisayar oyunlarının sınıf ortamında
kullanılmasının bazı olumlu ve olumsuz sonuçlarını ortaya çıkarmıştır.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]