Başlık için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 303, listelenen: 1-20
-
11- 14 yaş arasında olan ergenlerin stresle başa çıkma tarzları ve bilişsel esneklik düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, ergen bireylerin stresle başa çıkma tarzları ile bilişsel esneklik düzeyleri arasındaki ilişkiyi ve bu iki değişkenin, cinsiyet, yaş ve sosyoekonomik düzeylerinegöre değişip değişmediğini incelemek ... -
11-14 yaş grubu öğrencilerin akademik erteleme düzeylerinin sosyo-demografik özellikler açısından incelenmesi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı 11-14 yaş grubundaki öğrencilerin akademik erteleme düzeylerinin sosyo demografik özellikler açısından incelenmesidir. Araştırma bir devlet ortaokulunda 2018-2019 eğitim- öğretim yılında yapılmış ve ... -
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ PERSONELİNİN ÇALIŞMA ORTAMINDAKİ STRES YAŞANTILARI VE STRESLE BAŞETME STİLLERİ
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haziran 20)Araştırma, bir 112 çağrı merkezinde çalışan personelin strese karşı gösterdiği belirtiler ve stresle başa çıkma yöntemlerinin incelenmesi temeli üzerine oluşturulmuştur. Bu nedenle çalışmada 112 acil çağrı merkezi ... -
12-14 yaş aralığındaki öğrencilerin bilişsel çarpıtmaları ile sosyal fobi belirti düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi -Adana ili örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada ilk ergenlik dönemi (12-14 yaş) öğrencilerinde bilişsel çarpıtma düzeyi ile sosyal fobi belirti düzeyleri arasındaki ilişki ve bu düzeyleri etkileyen faktörler incelenmiştir. Adana il merkezinde eğitim alan ... -
14-15 Yaş öğrencilerin sosyal karşlaştırma ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı 14-15 yaş öğrencilerin sosyal karşılaştırma ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir.Araştırma Adana ili Kozan ilçesinde bulunan toplam beş ortaokuldan gerekli yazılı izinler alınarak ... -
2-4 yaş grubunda çocukları olan ailelerin aile hayatı ve çocuk yetiştirme tutumu (Diyarbakır örneği)
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmada 2-4 yaşları arasındaki çocukları olan ebeveynlerin çocuk yetiştirme tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri 2017-2018 yılları arasında Diyarbakır İlindeki 2-4 yaş grubunda çocukları olan ... -
3-6 yaş grubu otizmli ve normal gelişim gösteren çocukların sözcük dağarcığı düzeylerinin incelenmesi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu araştırmada, 3-6 yaş grubu otizmli ve normal gelişim gösteren çocukların sözcük dağarcığı düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada; "3-6 Yaş Grubu Otizmli ve Normal Gelişim Gösteren Çocukların Sözcük Dağarcığı ... -
4-6 yaş grubunda çocuğu olan ebeveynlerin istismar farkındalıkları (Diyarbakır örneği)
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmada 4-6 yaş aralığında çocuğa sahip ebeveynlerin istismar farkındalıkları ve farkındalık düzeylerinin bazı değişkenlerle olan ilişkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri 01.07.2018 ile 19.09.2018 ... -
6 ŞUBAT DEPREMİ SONRASINDA TRAVMATİK YAŞANTISI OLAN BİREYLERDE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK İLE TRAVMA SONRASI BÜYÜME VE TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESI
(Çağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Bu araştırmanın temel hedefi, Kahramanmaraş depremleri sonrasında travma yaşamış bireylerde Psikolojik Sağlamlık, Travma Sonrası Stres Bozukluğu ve Travma Sonrası Büyüme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Nicel bir ... -
60-72 aylık çocukların oyuncak tercihleri - oyun becerileri ve saldırganlık yönelimlerinin incelenmesi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı 60-72 aylık çocukların saldırganlık yönelimlerine göre oyuncak tercihleri ve oyun becerilerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Adana'nın Çukurova ilçesinde bulunan ana okullarına devam ... -
7-12 yaş çocuklarının bağlanma stilleri ile okul başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi : Tarsus ilçesi uygulaması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmada 7-12 yaş aralığındaki çocukların bağlanma stilleri ile okul başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri 2017-2018 öğretim yılları arasında Mersin İlinde öğretim hayatına devam ... -
8. sınıf öğrencisinin matematik dersine karşı tutumu ile TEOG sınav sonuçları arasındaki ilişki
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Çalışmanın örneklemini 2015-2016 eğitim öğretim yılında ilköğretim 8. Sınıfta okumakta olan 43 erkek, 25 kız olmak üzere toplam 68 öğrenci oluşturmaktadır. Demografik bilgiler öğrencilere uygulanan anket yoluyla elde ... -
8–14 yaş grubu öğrencilerde anksiyete duyarlılığı ile okul reddi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada 8 – 14 yaş grubu öğrencilerde anksiyete duyarlılığı ile okul reddi arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada anksiyete duyarlılığı ile okul reddi ... -
9-12 yaş arasındaki özel yetenekli çocukların bilgisayar bağımlılıkları ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişki
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışma ile Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 9-12 yaş arasındaki özel yetenekli çocukların sosyal beceri düzeyleri ile bilgisayar bağımlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve demografik değişkenler ... -
Adana Büyük Şehir Belediyesi'ndeki şoförlerde dikkat eksikliği ve hiperaktivite düzeylerinin sosyo-demografik özellikleri ile birlikte incelenmesi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Dikkat eksikliği ve hiperaktivite çocukluk döneminde dikkatini toplamada güçlük, hareketlilik ve dürtüsellik olarak kendini gösterip, belirtileri yaşın ilerlemesiyle birlikte erişkinlik dönemine kadar devam etmektedir. ... -
Adana ili 12-16 yaş öğrencilerde sosyal fobi görülme yaygınlığı ve etkileyen faktörler
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Araştırma ortaokul ve lise öğrencilerinde sosyal fobi görülme yaygınlığı ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla kesitsel bir çalışma olarak yapılmıştır. Araştırma 2015-2016 Eğitim ve Öğretim Yılında Nisan 2016- ... -
Adana ili Çukurova ilçesi Vakıfbank ortaokulunda 11-12 yaşındaki çocuklarda yaratıcı dramanın öz-kavram üzerine etkisi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı; yaratıcı dramanın 11-12 yaş grubundaki çocuklarda öz-kavram üzerine etkisini incelemektir. Araştırma Adana İli, Çukurova İlçesi'nde bulunan Vakıfbank ortaokulunda 40 kişilik bir örneklem grubu ile ... -
ADANA İLİNDEKİ FARKLI KURUMLARDA ÇALIŞAN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN İKİNCİL TRAVMATİK STRES DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
(Çağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Günümüzde bireyler birçok sarsıcı ve örseleyici olaylarla karşılaşmaktadır. Günlük hayatın içinde bireylerin maruz kaldığı bu travmatik olaylar kendisini ve çevresinde bulunan insanları da etkilemektedir. Bu travmalarla ... -
Adana'da bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden otistik bozukluğu olan çocuğa sahip annelerde anksiyete ve depresyon düzeyinin çocuğun otistik bozukluk düzeyiyle ilişkisi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı otistik bozukluğu olan çocuğa sahip annelerde anksiyete ve depresyon düzeyinin çocuğun otistik bozukluk düzeyiyle ilişkili olup olmadığınıaraştırmaktır. İlişkisel tarama yöntemi kullanılmış olan ... -
Adana'da yaşayan Suriyeli mültecilerin mahalleye bağlılıkları ve kent kimliğinin psikolojik iyi oluşlarına etkisi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)2011 yılında Suriye’de başlayan ve kısa sürede sönümlenmek yerine iç savaşa dönüşen Suriye krizi milyonlarca insanın yerinden edilmesine, yüzbinlerce insanın yaralanmasına ve hayatını kaybetmesine neden olmuştur. Savaşın ...