Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoçali, Zeynep
dc.date.accessioned2020-09-04T14:58:29Z
dc.date.available2020-09-04T14:58:29Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-06-15
dc.identifier.citationKoçali, Zeynep.(2020).The relationship between mindfulness and foreign language anxiety at a University context .en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1384
dc.description.abstractLanguage learning has become a must in today’s world due to various reasons. Thus, foreign language learning has become one of the most widely studied topics in social sciences. When considered about foreign language learning, one of the most frequently studied term is foreign language anxiety (FLA). As it is seen as an inhibitor to language learning process, researchers aim to find alternative solutions in order to reduce the harmful effect of FLA. Recently, a term called mindfulness has started to be studied in educational contexts in addition to medical and psychological contexts. Most of the studies revealed that mindfulness help individuals manage anxiety and stress effectively. In accordance with a similar purpose, mindfulness and foreign language anxiety were investigated together in this study. The purpose of this study is to investigate the relationship between mindfulness and foreign language anxiety with 157 students at a state university in central Anatolia. The data was collected by means of Mindful Attention Awareness Scale (MAAS), Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) and semi-structured interviews. During the analysis, descriptive statistics, independent two samples t-tests, one-way ANOVA and Pearson correlation were utilized in order to analyse the quantitative data while content analysis was made to comprehend participants’ responses to the interview questions. As a result of descriptive statistics, the participants were found to have a moderate level of FLA and mindfulness. Qualitative findings also demonstrated that the participants were moderately anxious. However, the level of mindfulness was found higher according to qualitative findings. As for the relationship between mindfulness and FLA, mindfulness was observed to affect the level of FLA among university students.en_US
dc.description.abstractDil öğrenimi çeşitli nedenlerden dolayı günümüz dünyasında bir zorunluluk haline gelmiştir. Böylece, yabancı dil öğrenimi sosyal bilimlerde en çok çalışılan konulardan biri haline gelmiştir. Yabancı dil öğrenimi düşünüldüğünde, en sık çalışılan terimlerden biri yabancı dil kaygısıdır. Dil öğrenme sürecinin bir inhibitörü olarak görüldüğü için, araştırmacılar yabancı dil kaygısının zararlı etkisini azaltmak için alternatif çözümler bulmayı amaçlamaktadır. Son zamanlarda, tıbbi ve psikolojik bağlamlara ek olarak eğitim bağlamında bilinçli farkındalık (mindfulness) adı verilen bir terim incelenmeye başlamıştır. Çalışmaların çoğu, bilinçli farkındalığın bireylerin kaygı ve stresi etkili bir şekilde yönetmesine yardımcı olduğunu ortaya koydu. Benzer bir amaç doğrultusunda, bu çalışmada bilinçli farkındalık ve yabancı dil kaygısı birlikte araştırılmıştır. Bu çalışmanın amacı İç Anadolu'daki bir devlet üniversitesinde 157 öğrenciyle bilinçli farkındalık ve yabancı dil kaygısı arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Veriler Bilinçli Farkındalık Ölçeği (BİFÖ), Yabancı Dil Sınıfı Kaygı Ölçeği (YDSKÖ) ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Analiz sırasında nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testleri, tek yönlü ANOVA ve Pearson korelasyonu kullanılırken katılımcıların görüşme sorularına verdikleri cevapları kavramak için içerik analizi yapılmıştır. Betimsel istatistiklerin bir sonucu olarak, katılımcıların orta düzeyde yabancı dil kaygısı ve bilinçli farkındalığa sahip oldukları bulunmuştur. Nitel bulgular da katılımcıların orta derecede endişeli olduğunu göstermiştir. Ancak, nitel bulgulara göre bilinçli farkındalık düzeyi daha yüksek bulunmuştur. Bilinçli farkındalık ve yabancı dil kaygısı arasındaki ilişkiye bakıldığında ise, farkındalığın üniversite öğrencileri arasında yabancı dil kaygı seviyesini etkilediği gözlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMindfulnessen_US
dc.subjectForeign Language Anxietyen_US
dc.subjectForeign language learningen_US
dc.subjectMindful learningen_US
dc.subjectFarkındalıken_US
dc.subjectYabancı dil kaygısıen_US
dc.subjectYabancı dil öğrenmeen_US
dc.titleThe relationship between mindfulness and foreign language anxiety at a University contexten_US
dc.title.alternativeBir üniversite bağlamında bilinçli farkındalık (Mindfulness) ve yabancı dil kaygısı arasındaki ilişkien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster