Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Mahmut Sami
dc.date.accessioned2020-09-04T14:58:19Z
dc.date.available2020-09-04T14:58:19Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-06-05
dc.identifier.citationArslan, Mahmut Sami.(2020).The effects of using Quizlet on vocabulary enhancement of tertiary level ESP learners.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1383
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effects of Quizlet online application on vocabulary development of tertiary level ESP students. The study also attempts to explore the perceptions of students about integrating Quizlet application into the learning and practicing of target vocabulary in ESP classes. In this research, a quasiexperimental research design was applied to determine the effectiveness of using Quizlet application and perceptions of students. In this regard, 40 Turkish ESP students who were studying in the department of Pilotage at a foundation university in Konya, Turkey were recruited as participants. They were then randomly allocated as control and experimental groups each having 20 participants. The control group participants received traditional instruction of vocabulary learning while the experimental group used Quizlet for vocabulary instruction. Three data gathering instruments were utilized; first pre- and post-tests were applied to reveal any possible differences between using Quizlet application over the traditional vocabulary instructions before and after the intervention. Second, a survey and semi-structured interview were conducted to the experimental group students to explore the students’ thoughts and perceptions on using Quizlet application. The obtained data revealed that utilizing Quizlet for targeted vocabulary learning had a significant influence on the experimental group students’ vocabulary enhancement when compared to those in the control group. The survey and face-to face semi-structured interview results showed that the experimental group students had positive perceptions toward Quizlet in their vocabulary learning process. Moreover, it was observed that Quizlet contributed to students’ study performance as well as their autonomy in vocabulary learning.en_US
dc.description.abstractBu çalışma Quizlet online uygulamasının Özel Amaçlı İngilizce öğrenen yükseköğretim öğrencilerinin kelime dağarcığı gelişimleri üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma aynı zamanda öğrencilerin Quizlet uygulamasını ESP sınıflarındaki hedef kelimeleri öğrenmeye ve pratik etmeye entegre etme konusundaki algılarını araştırmaya çalışmaktadır. Bu araştırmada Quizlet uygulamasının etkinliğini ve öğrencilerin algılarını belirlemek için yarı deneysel araştırma tasarımı uygulanmıştır. Bu bağlamda, Konya, Türkiye’deki bir vakıf üniversitesinde Pilotaj bölümünde okuyan, 40 Türk Özel Amaçlı İngilizce eğitimi öğrencileri katılımcı olarak dahil edilmiştir. Daha sonra rastgele olarak her biri 20 katılımcısı olan kontrol ve deney grupları olarak ayrılmıştır. Deney grubu katılımcıları kelime öğrenimlerinde Quizlet kullanırken, kontrol grubu katılımcıları geleneksel kelime öğrenimi eğitimi almışlardır. Veriler her iki gruba da ön ve son testler uygulandıktan sonra elde edildi ve Quizlet uygulaması ile geleneksel öğretim arasındaki farkların ortaya çıkarılmasına olanak sağladı. Ayrıca deney grubu öğrencilerine Quizlet uygulamasını kullanma konusundaki düşünce ve algılarını araştırmak için bir anket ve yarı yapılandırılmış görüşme uygulanmıştır. Elde edilen veriler, Quizlet’in kelime öğrenimi için kullanılmasının kontrol grubu öğrencileriyle karşılaştırıldığında, deney grubu öğrencileri üzerinde önemli bir etkisi olduğunu ortaya koymuştur. Anket ve yüz yüze yarı yapılandırılmış mülakat sonuçları öğrencilerin kelime öğrenme süreçlerinde Quizlet hakkında olumlu görüşlere sahip olduklarını göstermiştir. Ayrıca, Quizlet’in öğrencilerin kelime öğrenmedeki özerkliklerinin yanı sıra ders çalışma performanslarına da katkıda bulunduğu gözlendien_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVocabulary learningen_US
dc.subjectQuizleten_US
dc.subjectMALLen_US
dc.subjectESP vocabulary learningen_US
dc.subjectKelime öğrenimien_US
dc.subjectMobil Tabanlı Dil Öğrenimien_US
dc.subjectÖzel Amaçlı İngilizce’de kelime öğrenimien_US
dc.titleThe effects of using Quizlet on vocabulary enhancement of tertiary level ESP learnersen_US
dc.title.alternativeQuizlet kullanımının özel amaçlı İngilizce öğrenen yükseköğretim öğrencilerinin kelime dağarcığı gelişimlerine etkilerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster