Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Ferdi
dc.date.accessioned2020-09-04T14:57:57Z
dc.date.available2020-09-04T14:57:57Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-07-08
dc.identifier.citationÇelik, Ferdi.(2020).The effects of TED talks as extensive listening in Turkish EFL context .en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1380
dc.description.abstractThis mixed-method study investigated whether there is a relationship between students’ listening achievements and the use of TED lectures as an extensive listening resource in the classroom. It also investigated if there is a difference between the improvements in terms of gender of the students. Moreover, this study explored the students’ perceptions of the use of TED lectures as EL materials in the treatment period. To shed light on these issues, 86 private high school students (45 females, 41 males), who learned English as a foreign language and live in Turkey participated in this study. The quantitative data were collected through listening comprehension pre- and post-tests and the qualitative data were collected from journal forms. In order to analyse the quantitative data, the recommended methods were used in SPSS by considering the aim of the study. As for the qualitative data, a content analysis was employed. The results of the analysis indicated that the use of TED lectures as EL materials significantly improved students’ listening comprehension, and students found such an approach to listening instruction useful. Based on the results, it was also assumed regarding listening that there is a correlation between the speech rate and affective filter, which affects listening comprehension. The results also indicated that students found extensive listening enjoyable and useful to learn new vocabulary. Moreover, they expressed that the subtitles make the speech more comprehensible for the parts that were challenging to comprehend.en_US
dc.description.abstractKarma yöntemli bu çalışma TED konuşmalarının sınıf içerisinde kapsamlı dinleme materyali olarak kullanımının öğrencilerin dinleme başarısına etkisi olup olmadığını araştırmıştır. Dinleme becerilerindeki gelişimin cinsiyet açısından farklılık gösterip göstermediğini incelemiştir. Ayrıca, öğrencilerin TED konuşmalarının kapsamlı dinleme materyali olarak kullanımına karşı uygulama sürecindeki algısını araştırmıştır. Bu konuları aydınlatmak amacı ile çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve Türkiye’de yaşamakta olan 86 öğrenci (45 kız, 41 erkek) üzerinde uygulanmıştır. Nicel veriler ön ve son test olarak kullanılmış olan dinleme-algılama sınavı aracılığı ile toplanmıştır. Nitel veriler ise dinleme uygulaması seyir formu ile elde edilmiştir. Nicel verileri analiz etmek için SPSS programında çalışmanın amacını göz önünde bulundurarak, tavsiye edilen yöntemler kullanılmıştır. Nitel veriler için ise hem içerik analizi yöntemine başvurulmuştur. Analiz sonuçları TED konuşmalarının sınıf içerisinde kapsamlı dinleme materyali olarak kullanımının, hem öğrencilerin dinleme becerilerini önemli ölçüde geliştirdiğini hem de öğrencilerin dinleme öğretimine böyle bir yaklaşımı faydalı bulduğunu göstermiştir. Aynı zamanda sonuçlara dayanarak öğrencinin dinlediği metni anlamasını etkileyen konuşma hızı ve etkin filtre arasında bir ilişki olduğu varsayılmıştır. Bunlara ek olarak, sonuçlar kapsamlı dinlemenin eğlenceli olduğunu ve yeni kelime öğrenmelerinde yardımcı olduğunu bildirmişlerdir. Ayrıca, öğrenciler kendileri için anlaşılması zor olan kısımlarda kullandıkları İngilizce altyazıların konuşmayı daha anlaşılır hale getirdiğini belirtmişlerdiren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectExtensive listeningen_US
dc.subjectTed talksen_US
dc.subjectTeaching listeningen_US
dc.subjectListening skillsen_US
dc.subjectComprehensionen_US
dc.subjectKapsamlı dinlemeen_US
dc.subjectTed konuşmalaren_US
dc.subjectDinleme öğretimien_US
dc.titleThe effects of TED talks as extensive listening in Turkish EFL contexten_US
dc.title.alternativeTED konuşmalarının kapsamlı dinleme materyali olarak kullanımın Türk öğrencilerin dinleme becerisine etkilerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster