dc.contributor.author | Çetin Argün, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-04-17T11:55:06Z | |
dc.date.available | 2020-04-17T11:55:06Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020-01-09 | |
dc.identifier.citation | Çetin Argün,Burcu.(2020).Language assessment knowledge of preservice teachers of english as a foreign language. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1350 | |
dc.description.abstract | The significance of language education is undeniable in today's contemporary
world and as the boundaries of the countries has become less important, the ability of
speaking English gains much importance. Language assessment is one of the key
elements of language education and as one the main stakeholders, the assessment
knowledge of language teachers is highly essential to implement sound assessment
practices and to determine whether the language education is successful or not.
Considering these facts, this study aimed to find out the general and skill-based
language assessment knowledge level of preservice EFL teachers. Besides, since the
only source of the language assessment knowledge of preservice EFL teachers was the
Language Testing and Assessment course, it was tried to figure out the opinions about
the course. The study adopted a survey-based research method and conducted a
questionnaire to collect data, and two open-ended questions were also asked to support
the quantitative data. 154 participants involved in the study. The quantitative data was
analysed via SPSS programme and the content analysis was made to the responses of
open ended questions. The results presented that the language assessment knowledge
level of the participants was below average and they were in need of more detailed and
comprehensive assessment related training activities and tasks. | en_US |
dc.description.abstract | Dil eğitiminin önemi günümüzün çağdaş dünyasında yadsınamaz ve ülkelerin
sınırları daha az önemli hale geldikçe, İngilizce konuşma yeteneği de önem
kazanmaktadır. Dilde ölçme ve değerlendirme, dil eğitiminin anahtar öğelerinden biridir
ve ana paydaşlar olarak, dil öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme bilgisi, güvenilir
ölçme ve değerlendirme uygulamak ve dil eğitiminin başarılı olup olmadığını
belirlemek için son derece önemlidir. Bu gerçekler göz önüne alındığında, bu çalışma
İngilizce öğretmen adaylarının genel ve beceri tabanlı dil ölçme ve değerlendirme bilgi
düzeyini bulmayı amaçlamıştır. Ayrıca, İngilizce öğretmen adaylarının dilde ölçme ve
değerlendirme bilgilerinin tek kaynağı Dil Ölçme ve Değerlendirme dersi olduğu için,
ders hakkındaki görüşleri anlamaya çalışılmıştır. Çalışma, ankete dayalı bir araştırma
yöntemi benimsemiş ve veri toplamak için bir anket gerçekleştirilmiştir ve nicel verileri
desteklemek için iki açık uçlu sorunun da cevaplandırılması istenmiştir. Çalışmaya 154
katılımcı katılmıştır. Nicel veriler SPSS programı ile analiz edilmiş ve açık uçlu
soruların cevaplarına içerik analizi yapılmıştır. Sonuçlar katılımcıların dil
değerlendirme bilgi düzeyinin ortalamanın altında olduğunu ve ölçme ve
değerlendirmeyle ilgili daha detaylı ve kapsamlı aktivitelere ihtiyaçları olduğunu ortaya
koymuştur. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Language assessment literacy | en_US |
dc.subject | Language assessment knowledge | en_US |
dc.subject | Language testing and assessment course | en_US |
dc.subject | Preservice EFL teachers | en_US |
dc.subject | Dilde ölçme değerlendirme okur-yazarlığı | en_US |
dc.subject | Dilde ölçme değerlendirme bilgisi | en_US |
dc.subject | Aday İngilizce öğretmenleri | en_US |
dc.title | Language assessment knowledge of preservice teachers of english as a foreign language | en_US |
dc.title.alternative | ingilizce öğretmen adaylarının dilde ölçme değerlendirme bilgisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |