Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Rana
dc.contributor.authorYoldaş, Gülcan
dc.date.accessioned2020-03-06T13:56:35Z
dc.date.available2020-03-06T13:56:35Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-09-20
dc.identifier.citationYoldaş, Gülcan.(2019).Investigating novice and experienced young learner Turkish EFL teachers' self-efficacy beliefs.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1333
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to investigate both novice and experienced young learner Turkish EFL teachers' self-efficacy beliefs and to reveal whether there are any differences between their beliefs pertaining to three main areas of classroom practice, namely classroom management, instructional strategies, and student engagement. Drawing on this purpose, two data collection tools were utilised; the short version of the Teacher Self-efficacy Scale (TSES) with 12 items by Tschannen-Moran and Woolfolk Hoy (2001) and a semi-structured interview. The participants included 158 young learner Turkish EFL teachers in Turkey. 87 of the participants were experienced young learner EFL teachers, and 71 of them were novice young learner EFL teachers. It was signified in the findings of the study that there was no statistically significant difference in novice and experienced young learner EFL teachers' selfefficacy beliefs concerning student engagement and instructional strategies. However, the Mann-Whitney U test results demonstrated that there was a statistically significant difference in their beliefs pertaining to classroom management. Furthermore, the teachers who were interviewed agreed that the number of years of teaching experience was an indicator of classroom management skills, for the reason that working for years with young learners might give experienced teachers the chance to handle different types of students and teaching situations. As a result, there are certain implications of the study for curriculum developers and young learner EFL teachers. Firstly, pre-service and in-service training sessions might give the teachers the opportunity of increasing their self-efficacy levels. Secondly, seminars, conferences or workshops provide an enriching professional experience to develop teachers' self-efficacy beliefs. Lastly, VII experienced teachers can share their experiences with novice teachers via semistructured, informal meetings for the reason that mastery experiences have a great contribution to teachers' self-efficacy for both novice and experienced young learner EFL teachers. In this process, possible issues that the novice might experience in the teaching profession, such as classroom management, could be addressed and dealt with. In this sharing practice, experienced teachers can mentor novice teachers so as to encourage their strengths and help them anticipate possible issues during their career.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı mesleğe yeni başlayan ve deneyimli ilkokul İngilizce öğretmenlerinin öğretmen öz-yeterlik inançlarının araştırılması ve sınıf uygulamalarının üç ana alanı olan sınıf yönetimi, öğretim stratejileri, ve öğrenci katılımı inançları arasında fark olup olmadığını ortaya koymaktı. Bu amaçla, iki veri toplama aracı kullanıldı; Tschannen-Moran and Woolfolk Hoy (2001) tarafından 12 maddeden oluşan Öğretmen Öz-yeterlilik Ölçeğinin 12 maddelik kısa versiyonu ve yarı yapılandırılmış görüşmeler. Çalışmanın katılımcıları, Türkiyede çalışan 87 deneyimli ve 71 mesleğe yeni başlayan olmak üzere toplamda 158 ilkokul İngilizce öğretmenidir. Çalışmanın bulguları, mesleğe yeni başlayan ve deneyimli ilkokul İngilizce öğretmenlerinin öğrencilerin katılımı ve öğretim stratejileri konsuundaki öz yeterlik inançları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Ancak, Mann-Whitney U test sonuçları, sınıf yönetimi ile ilgili inançları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Dahası, görüşülen öğretmenler, yıllarca ilkokul öğrencileriyle çalışmanın deneyimli öğretmenlere farklı öğrenci karakterleri ve eğitim seviyeleriyle başa çıkma şansı verebileceği için, öğretmenlik tecrübe yılının sınıf yönetimi becerilerinin bir belirleyicisi olabileceğine karar vermişlerdir. Sonuç olarak, bu çalışmanın sonuçlarının eğitim programcılar ve ilkokul öğretmenleri için bazı uygulama alanları vardır. İlk olarak, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim oturumları öğretmenlere öz yeterlilik seviyelerini arttırma fırsatı verebilir. İkinci olarak, seminer, konferans veya uygulamalı çalışmalar öğretmenlerin öz yeterlik inançlarını geliştirmek için zenginleştirilmiş bir profesyonel deneyim sunabilir. Son olarak, ustalık deneyimlerinin, hem mesleğe yeni başlayan hem de deneyimli ilkokul İngilizce öğretmenleri açısından öğretmen öz yeterliliklerine büyük bir katkısı olmasından dolayı, deneyimli öğretmenler yarı yapılandırılmış, gayrı resmi toplantılarla tecrübelerini yeni başlayan öğretmenler ile paylaşabilir. Deneyimli öğretmenler mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin güçlü yönlerini desteklemek ve kariyerleri boyunca karşılaşacakları olası problemleri öngörmeleri konusunda mentörlük yapabilirler.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectNovice young learner EFL teachersen_US
dc.subjectExperienced young learner EFL teachersen_US
dc.subjectClassroom managementen_US
dc.subjectStudent engagementen_US
dc.subjectInstructional strategiesen_US
dc.subjectÖz-yeterliliken_US
dc.subjectMesleğe yeni başlayan ingilizce öğretmenlerien_US
dc.subjectDeneyimli ingilizce öğretmenlerien_US
dc.subjectSınıf yönetimien_US
dc.subjectÖğrenci katılımıen_US
dc.subjectÖğretim stratejilerien_US
dc.titleInvestigating novice and experienced young learner Turkish EFL teachers' self-efficacy beliefsen_US
dc.title.alternativeMesleğe yeni başlayan ve deneyimli Türk ilkokul İngilizce öğretmenlerinin öğretmen öz-yeterlilik inançlarının araştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster