Güncel Gönderiler: İşletme Yönetimi
Toplam kayıt 199, listelenen: 121-140
-
Çalışma sermayesi yönetiminin firma karlılığı üzerindeki etkisi: Borsa İstanbul'a kote edilmiş imalat sektöründeki şirketler üzerine bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Çalışma sermayesi yönetimi, firmaların faaliyetlerini başarılı bir şekilde sürdürmeleri konusunda özellikle likidite unsuru üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu çalışmada, çalışma sermayesi yönetiminin firma karlılığına ... -
KOBİ müşterilerinin kredi kullanma davranışları üzerine bir araştırma: ING Bank örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Ülke ekonomisinin gelişmesinde büyük öneme sahip olan KOBİ'lerin büyümesinde bankalar tarafından bu KOBİ'lere sunulan ticari kredilerle desteklenmesi büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada, KOBİ müşterilerinin kredi ... -
Dedikodu ve söylentinin işletme verimliliğine etkisi üzerine Mersin ilinde hemşireler üzerine bir uygulama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Önemi ülkemizde yeterince anlaşılmamış olan dedikodu ve söylentiler, özellikle iş hayatında işletmeye ve kişilere büyük zararlar verebilmekte, kurumun imajının bozulmasına, çalışanlara karşı mobbing uygulanıp onların işten ... -
The determinants of e-commerce in Turkey and European countries: A panel data analysis
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Son yıllarda, bilim ve teknolojinin hızlı gelişimi sayesinde elektronik ticaret iş dünyasında önemli bir konu haline gelmiştir. Son yirmi yılın en önemli gelişmelerinden biri olarak kabul edilen internetin, işletmeler ... -
KOBİ' lerde bilgi paylaşımı: Konya ili Ereğli ilçesinde gıda işletmelerinde bir inceleme
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bilgi günümüz işletmelerinde ve gelişen dünyada en önemli üretim kaynakları arasındadır. Bilginin maliyetinin düşük olması yeni değerler üretebilmesi ve bir kaynak olması nedeniyle iş hayatında çalışanlara avantajlar sunan ... -
Yerel yönetimlerde işgörenlerin bireysel özelliklerinin, iş tatmini ve örgütsel bağlılık ile ilişkisi üzerine bir araştırma: Adana Su ve Kanalizasyon İdaresi örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı iş tatmini ile örgütsel bağlılık seviyelerini belirlemek ve bu iki tutum arasındaki ilişki ile yerel yönetimlerde iş görenlerin bireysel özelliklerinin bu tutumlarla olan etkileşimlerini incelemektir. ... -
İşgörenin görev bağımlılığı, politik davranışları, rol çatışması ve belirsizliğinin tükenmişlik üzerindeki etkisi: Sağlık kurumlarında bir inceleme
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Tükenmişlik kavramı, son yıllarda üzerinde çok çalışılan konulardan biridir. Günümüz işletmeleri, özellikle hizmet sektörü, çalışanlarının psikolojik olarak daha çok tükenmişlik yaşadığı bir gerçektir. İnsanlarla yüz yüze ... -
İşletmelerde farklılıkların yönetimi: Giresun ilinde faaliyet gösteren tekstil işletmeleri üzerine bir inceleme
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Farklılıkların yönetimi ülkemizde giderek artan bir önem kazanmaktadır. Zira, çalışanların farklı niteliklerine değer verilmesi, bu niteliklerin etkili yönetimi sonucunda işletmenin büyüme sürecine katkı sağlamaktadır. Bu ... -
Uluslararası işletmecilik faaliyetlerinde politik risk yönetim stratejilerinin oluşturulması ile ilgili Türk iş dünyası ve yatırımcıların algısı üzerine nitel bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Küreselleşmenin etkisiyle, yerel olarak faaliyette bulunan işletmeler, artık giderek artan oranda, yurtdışında işletmecilik faaliyetlerinde bulunmaya başlamış ve her geçen gün Doğrudan Yabancı Yatırımların (DYY) önemi ... -
Marka kişiliği algısı ve menşe ülke etkenlerinin tüketici etnosentrizmi üzerindeki etkisi: Starbucks & Kahve Dünyası örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Günümüzde şirketler marka değerlerini arttırabilmek için çeşitli çalışmalar yapmaktadırlar. Tüketicilerin zihninde bir marka kişiliği yaratabilmek bu çabaların içinde yer almaktadır. Ürünlerin satın alım aşamalarında menşe ... -
İşletmelerde kurumsal kimlik yönetimi: Adana ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerindeki çalışanlar üzerine bir inceleme
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Otel işletmeleri arasında, özellikle son yıllarda kurumsal otel sayılarının artmasıyla birlikte yoğun bir rekabet yaşanmaktadır. Otellerin en önemli amaçları; marka değerini yükseltmek ve iyi bir kimlik imajını oluşturmaktır. ... -
Ortaöğretim okullarında kurum imajına yönelik yönetici ve öğretmen algısı: Mersin ili örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın genel amacı; Kamu ortaöğretim okullarının okul imajını etkileyen faktörleri belirlemek ve öğretmenlerin çalıştıkları okulların imajlarına ilişkin algıları ortaya çıkarmaktır. Bu çerçevede; Mersin ili Tarsus ... -
Sermaye yapısının firma performansı üzerine etkisi: Borsa İstanbul'a kote edilmiş imalat şirketleri üzerine bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada sermaye yapısının firma performansı üzerindeki etkisinin ölçülmesi amacıyla Borsa İstanbul'a kayıtlı 139 imalat firması 2009-2013 dönemi için dinamik panel veri analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. ... -
Sıcak para girişinin mevduat bankaları üzerindeki etkisi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Sıcak para, iktisat biliminde genel bir kabul gören tanımı bulunmamakla birlikte, özellikle gelişmekte olan ülkelerin ekonomi gündeminde yer alan en önemli kavramların başında gelmektedir. Bir ekonomi için gerekliliği ... -
Türk kuyumculuk sektöründe strese neden olan etmenlerin kuyumcuların performansı üzerindeki etkisinin incelenmesi: Mersin ilinde faaliyette bulunan kuyumcular üzerine nitel bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde hızla değişen ekonomik durumlar, teknoloji alanında yapılan yeni icatlar ve bu icatların iş yaşamımızın, özel yaşamımızın her alanında yer alması ve rekabet ortamının artmasıyla birlikte şirketler kendilerine ... -
Arama motoru reklamcılığının etkinliği üzerine bir araştırma: Google Adwords uygulaması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)İnternet reklamları, çok yönlü yapısı ve çeşitli türleriyle farklı işletmelerin değişken ihtiyaçlarını karşılayabilmek açısından diğer reklam mecralarından ayrışmaktadır. İnterneti diğer reklam mecralarına göre üstün kılan ... -
Analitik hiyerarşi prosesi (AHP) ile yetkinlik bazlı insan kaynakları yöneticisi seçimi üzerine bir araştırma: Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Günümüzde işletmeler varlıklarını devam ettirebilmek için aynı zamanda sürdürülebilir ve taklit edilemez rekabet üstünlüğü sağlamak adına doğru işe doğru kişiyi yerleştirme çabasıyla iyi yönetilen insan kaynakları bölümü ... -
Bireyin etik yaklaşımı ile kurumsal değerlerin örgütsel vatandaşlık davranışı ve görev performansı üzerindeki etkisi: Adana ilindeki banka çalışanları üzerine bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Etik kavramı, işletme biliminin son elli yılı içerisinde yoğun şekilde tartışılan çalışma alanlarından biridir. Öyle ki daha önce birbirlerinin zıt anlamlısı olarak anılan iş ve etik kelimeleri zaman içerisinde birleşmiş, ... -
Türkiye'de bağımsız denetim ve bir denetim örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Küresel piyasalarda ve çok uluslu şirketlerde kabul gören denetim, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri ve denetim standartlarına uygun olarak yapılan bağımsız denetimdir. Bu çerçevede hem uluslararası alanda hem Türkiye'de ... -
Bireysel yatırımcıları finansal yatırıma yönlendiren faktörlerin davranışsal finans açısından araştırılması: Şanlıurfa iline bağlı Viranşehir ilçesi örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bireysel yatırımcıların finansal piyasalarda işlem yaparken her zaman rasyonel davrandıklarını söylemeyiz. Kimi psikolojik faktörler kimisi de sosyal faktörler bireysel yatırımcının yatırım kararlarında etkisi mümkündür. ...