dc.contributor.advisor | İnözü, Jülide | |
dc.contributor.author | Geyimci, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T07:35:44Z | |
dc.date.available | 2019-08-26T07:35:44Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1011 | |
dc.description.abstract | Çalışma, Beykent üniversitesi hazırlık sınıflarında 218 öğrencinin yabancı dil öğrenme hakkında inançlarını ve dil öğrenmeyle ilgili strateji kullanımını araştırdı. Çalışmanın ikinci amacı öğrencilerin dil öğrenimiyle ilgili inanışları ve kullandıkları stratejiler arasında bir ilişki olup olmadığını saptamaktı. Veri analizi için istatistiksel araştırma yöntemleri kullanıldı. Veriler, betimsel analizler ve Pearson r korelasyon yöntemi kullanılarak analiz edildi. Ankete katılan öğrencilerin en çok biliş üstü stratejileri kullanıldığı saptandı. Araştırmada, öğrencilerin İngilizce öğrenimine karşı güçlü ve önemli motivasyonlarının olduğu ve anadili İngilizce olan kişilerle konuşmaktan çekinmedikleri ortaya çıktı. Buna ek olarak, sonuçlar öğrenciler için İngilizce öğreniminde pratik ve tekrarın ne kadar önemli olduğunu gösterdi, ayrıca araştırma gelecekte iyi bir iş sahibi olmak için de İngilizce öğreniminin önemine dikkat çekmiştir. İnanışlar ve stratejiler arasında önemli ilişkiler saptanmıştır. Korelasyon sonuçları dil öğrenme stratejilerin inanışlarla arasında önemli bir ilişki içerisinde olduğunu ortaya çıkarmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study investigated a sample of 218 preparatory class university learners' beliefs about language learning and their use of strategies in the school of Language Preparatory School at Beykent University. Beyond the descriptions about beliefs and strategies, notably, the second objective of the study was to find out the relationship between the learners' beliefs about language learning and use of language learning strategies. The study obtained data using quantitative research methods. Pearson r correlation and descriptive analyses were used to analyze the data. Participants reported using metacognitive strategies most. Students had strong motivation and they believed in the importance of learning English and less afraid of speaking English with English speakers. Additionally, the results showed that students believed that repetition and practice in English played important role and English is important to get a better job in the future. The result of the Pearson r correlation revealed language learning strategies were significant correlation with language learning beliefs. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dilö Öğrenme Stratejileri | en_US |
dc.subject | Dil Öğrenme İnançları | en_US |
dc.subject | Dil | en_US |
dc.subject | Language Learning Strategies | en_US |
dc.subject | Language Learning Beliefs | en_US |
dc.subject | Language | en_US |
dc.title | Beliefs about language learning and language learning strategy use in an EFL context | en_US |
dc.title.alternative | İngilizcenin yabancı dil olarak kullanımı bağlamında öğrencilerin dil öğrenme hakkında inançları ve strateji kullanımları | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |