Students' response to the use of multimedia and drama in literature classes
Özet
Bu çalışmanın amacı, edebiyat derslerinde multimedya ve dramanın kullanımını araştırmaktır. Bu çalışmanın diğer bir amacı ise öğrencilerin edebiyat derslerinde multimedya ve dramaya yönelik tepkilerini incelemektir. Bu çalışma, Mersin Üniversitesinde 35 İngilizce dil öğretimi öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Öğrencilerin yaşları 19 ve 32 arasında değişmektedir. Katılımcılar, altı haftalık bir süre boyunca haftada üç saat gözlenmiştir. İki roman, altı haftalık bir süre boyunca gözlemlemek için kullanılmıştır. Veri toplamada gözlem, anket, video-kayıt ve mülakat kullanılmıştır. Veri analizi sonuçları, öğrencilerin multimedya ve drama yoluyla edebiyatı öğrenmenin eğlenceli bulduğunu ve birçok faydaları olduğunu göstermiştir. Ayrıca, sonuçlar öğrencilerin multimedya ve drama yoluyla edebiyatı öğrenmeye yönelik tepkilerinin olumlu olduğunu göstermiştir. The aim of this study is to explore the use of multimedia and drama in literature classes. Another aim of this study is to investigate the students' response towards multimedia and drama in literature classes. This study was conducted on 35 students at Mersin University who were ELT students. Their ages varied between 19 and 32. The participants were observed for three hours per week over a period of six weeks. Two novels were used to observe over a period of six weeks. In data collection, observation, questionnaire, video-recording, and interview were used. The results of the data analysis showed that learning literature through multimedia and drama is entertaining and has many benefits. Furthermore, the results indicated that the response of the students were positive towards the use of multimedia and drama in literature classes.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]