Yazar "Köroğlu, Zehra" için listeleme
-
Asynchronous Computer Mediated Communication (Acmc): An Innovative Tool in Teaching Foreign Languages
Köroğlu, Zehra; Tüm, Gülden (2020)Traditionally, universities have been immersed in an educational system in which the teacher transmitted information in classrooms wherein students spend most of their time listening to lectures, taking notes, and having ... -
A corpus-based analysis: The types of transition markers in the MA theses of native speakers of English and Turkish speakers of English
Köroğlu, Zehra (2019)This study has been conducted to evaluate transition marker (TM) types in the MA theses written by the native speakers (NSs) of English and Turkish speakers (TSs) of English. The purpose is to compare the most salient transition ... -
A corpus-based study in the usage of connectors in between the dissertations of the native speakers of English and Turkish speakers of English
Topal, Esra (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, ana dili İngilizce olan ve olmayanların doktora tezlerinde bağlaç kullanımın analizidir. Bu çalışma bağlaç kullanımı açısından 2009-2018 yılları arasında İngiliz Dili Eğitimi alanında yazılmış doktora ... -
A corpus-based study on the conjunction types in the ma theses of the Turkish speakers and the native speakers of English in the field of elt
Keklik, Ahmet (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma anadili İngilizce olan ve olmayanların İngilizce Öğretmenliği alanında yazdıkları yüksek lisans tezlerinde bağlaç türlerinin kullanımını değerlendirmek için uygulanmıştır. Çalışmanın amacı anadili İngilizce olan ... -
The effect of explicit instruction on the english preparatory class students: an analysis of request realization patterns
Kaya, Çilem (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Sözeylemlerin kullanımı, edimbilim yetisinin temel bileşenlerinden birisidir. Dil öğrencilerinin farklı stratejik kullanımları olan rica söz eylemlerini kullanma gereksinimleri, mevcut çalışmanın anlamını vurgulamaktadır. ... -
A study on metadiscoursive interaction in the doctoral dissertations of the native speakers of English and the Turkish speakers of English
Köroğlu, Zehra (2018)This study has been conducted to evaluate the transition marker (TM) usage in the doctoral dissertations written by the native speakers (NSs) of English and the Turkish speakers (TSs) of English. The purpose is to compare ... -
A study on metadiscoursive interaction in the MA theses of the native speakers of English and the Turkish speakers of English
Köroğlu, Zehra; Tüm,Gülden (2017)This study has been conducted to evaluate the TM usage in the MA theses written by the native speakers (NSs) of English and the Turkish speakers (TSs) of English. The purpose is to compare the TM usage in the introduction, ... -
The use of prepositions in the ma theses written by the native speakers of English and the Turkish speakers of English in the interdisciplinary departments: A corpus-based study
Koç, Şamil Nart (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Derlembilim temelli çalışmalar, tarih boyunca oldukça uzun bir yol kat etmiştir. Ancak, ömürlerinin büyük bir kısmı boyunca, derlembilim temelli araştırmayı birçok bakımdan yoğun bir şekilde destekleyen yeni gelişmeler ... -
The use of short stories to teach vocabulary in english language classes
Vanlıoğlu, Sibel (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı, kelime ve dil öğretiminde edebiyatın özellikle de kısa öykü kullanımının önemini ortaya koymuştur. Kısa öykünün öğrencilerin öğrenme tarz ve isteklerinde bir farklılık yaratmak yönünden birçok faydası ...