An analysis of the factors relating foreign language anxiety of university students studying at the preparatory school of Beykent University
Özet
İngilizce, sadece iletişim için gerekli değil aynı zamanda bilimsel, kültürel, ekonomik ve politik gelişmeler açısından önemli bir role sahip olan ortak bir dil olarak görülmektedir. Türk insanları da İngilizce öğrenmenin öneminin farkındadırlar. Dolayısıyla, İngilizce öğrenmek için uzun zaman harcarlar, ancak beklenilen seviyeye ulaşamazlar. Bu durum, öğrencilerin işlerini güçleştiren birçok faktöre dayandırılır. Bu çalışmanın amacı üniversite hazırlık grubu öğrencilerinin yabancı dil öğrenme sürecindeki yaşadığı kaygı ve bunu sekiz ayrı etken ile var olan ilişkisinin incelenmesidir. Çalışmaya 150 üniversite hazırlık öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri daha önceden çeşitli çalışmalarda kullanılmış ve güvenirliği sağlanmış sekiz adet anketin öğrencilere dağıtımıyla sağlanmıştır. Toplanılan verilerin amaca uygun olarak değerlendirmek için korelasyon, tek yönlü ANOVA kullanılmıştır. Veriler SPSS 21.0 istatistik analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin yabancı dil kaygısı yaşadığı ve bunun ele alınan değişkenler ile negatif yönde bir ilişkisi olduğunu ortaya çıkarmıştır.Başka bir ifadeyle, yabancı dil kaygısının ele alınan değişkenler üzerinde pozitif bir etkisi yoktur. Aksine öğrencilerde motivasyon kaybına neden olduğu ortaya çıkmıştır. Bu da gösteriyorki yabancı dil gerginliğine dil sınıvlarında daha çok önem verilmelidir. Araştırmanın bulguları ışığında, daha stressiz bir sınıf ortamı yaratarak öğrencilerin yabancı dil kaygısın azaltmanın önemli bir etkisi olacağı belirtilmektedir. Yabancı dil gerginliği azaltılmış bir sınıf ortamı öğrenmeyi arttırmada önemli rol oynayacağı öne sürülebilir. English language has been considered as a lingua franca which is essential not only for communication but also it has a crucial role in the enormous scientific, cultural, economic and political developments. The Turkish people are aware of the importance of learning English. Thereby, they spend long times to study and learn English, but they can't reach the level that is expected from them. That situation is based on a number of factors making their work harder. The purpose of the present study is to investigatethat the anxiety the preparatory school students experience in the foreign language learning process and its relationship with seven different variables. 150 preparatory school students participated the study. The research findings were obtained through the seven different questionnaires which were adopted from the different studies and whose reliability was provided. In accordance with the aim of the dissertation, One Way ANOVA and correlation were employed to analyze the gathered data. The data was analyzed by using Statistical Package for Social Sciences software (SPSS), version 21.0. The data gathered revealed that the students experience foreign language anxiety and there is a negative correlation foreign language anxiety and the seven variables. In other words, foreign language anxiety doesn't have any positive effect on the variables. Contrarily, it revealed that it causes loss of motivation in the students. It shows that more importance should be given foreign language anxiety in language learning clasrooms. In the light of the study, it is stated that creating a more stress-free classroom atmosphere may be helpful to diminish students' foreign language anxiety. It may be suggested that having such a friendly classroom atmosphere plays important role to increase students' learning.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]