Non-compulsory preparatory students' attitudes towards learning English
Özet
Bu çalışma; Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi hazırlık sınıflarında okuyan öğrencilerin İngilizce öğrenmeye yönelik bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumlarını ölçmek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada ayrıca, katılımcıların cinsiyet, bölüm ve öğrenim tipleri ile İngilizce öğrenmeye olan tutumları arasında fark olup olmadığının da araştırması amaçlanmıştır. Çalışmanın bilgileri anket kullanılarak elde edilmiştir. Örneklem, Alanya İşletme Fakültesinde hazırlık sınıflarında okuyan Turizm İşletme, İşletme, Ekonomi Finans ve Uluslar arası Ticaret bölümlerinden toplam 217 öğrenci katılmıştır. Çalışma sonucunda isteğe bağlı hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizceye ve dil öğrenimine olan tutumlarının oldukça pozitif olduğu görülmüştür. Araştırmadan çıkan bir diğer sonuç ise öğrencilerin dil öğrenirken en çok arzuladıkları ve kendilerini en çok motive eden sebebin İngilizceyi konuşabilmek olduğu anlaşılmıştır. Verilerin analizi için fonksiyonel analiz testleri ve yüzdelik hesapları kullanılmıştır. Anketlerin geçerliliği için Faktör Analizi kullanılmıştır. Tüm bu istatistiksel işlemler SPSS v20.0 programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. This study investigated attitudes of Alanya faculty of business preparatory students' towards learning English in terms of cognitive, affective, and behavioral components. It also explored whether there is any significant difference in the students' attitudes towards English language based on their demographic profiles i.e., gender, field of study and education type. A total of 217 participants' questionnaires were taken into evaluation. On the demographic profile, there were statistically significant attitudinal differences regarding gender and field of study and education type. The results of the study show that participants were quite positive toward English and English learning. The results also show that participants' main goal for EFL and the most motivating reason is speaking English. As a measuring instrument, a questionnaire was used. The data obtained for this study was both quantitative and a qualitative. SPSS 20.0 (Statistical Programming For Social Science) was used to analyze questionnaire.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]