dc.contributor.advisor | İnözü, Jülide | |
dc.contributor.author | Döndüoğlu, Eda | |
dc.date.accessioned | 2019-08-23T13:53:11Z | |
dc.date.available | 2019-08-23T13:53:11Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/987 | |
dc.description.abstract | Özerklik, eğitim dünyasının yaşam boyu süreçte bağımsız bir şekilde bir dili nasıl öğrenebileceğini öğrenebilen dil öğrencisine ihtiyacı olduğu için, dil öğretiminde önemli bir konudur. Aynı zamanda, özerklik anlayışı, dil öğrenmek için mekan ve zaman sınırlandırmasını ortadan kaldırdığından, popülerdir. Bununla birlikte, dil öğrencilerinin özerkliğini geliştirmek uzun zaman alabilir. Bu yüzden, dil sınıflarında özerkliği geliştirmeden önce, dil öğrencilerimizin özerklik algı ve tutumlarını öğrenmek gerekir. Bu 12 haftalık özel vaka çalışmasının amacı, Türkiye'nin Mersin ilindeki Hacı Halil Arpaç Orta Okulundaki 7.sınıf yabancı dil öğrencilerinin özerkliği güçlendiren aktivitelere yönelik özerklik algı ve tutumlarını ortaya çıkarmaktı. Bu vaka çalışmasının diğer bir amacı da, çalışmadan sonra dil öğrencilerinin özerklik algı ve tutumlarındaki değişiklikleri ortaya çıkarmaktı. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanıldı. Veri kaynağı olarak Yarı-yapılandırılmış röportajlar, Aktivite Algı Anketi ve Sınıf Gözlem Formları uygulanmıştır. Sonuçlar içerik analizi ile değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Autonomy is a crucial issue in language teaching because the world of education needs the language learners who can learn how to learn a language independently for a life-long process. At the same time, the concept of autonomy is popular since it removes the restriction of place and time for language learning. However, developing autonomy of language learners may take a long time. So, before developing autonomy in language classes, it is needed to learn about the autonomy perceptions and attitudes of our language learners. The purpose of this specific twelve-week case study was to find out autonomy perceptions and attitudes towards activities fostering autonomy of 7th grade EFL students studying at Hacı Halil Arpaç Secondary School in Mersin, Turkey. Another purpose of this case study was to find out the changes of language learners' autonomy perceptions and attitudes after the study. In the study, qualitative research method was used. As a source of data, Semi-structured Interviews, Activity Perception Questionnaire and Classroom Observation Checklists were administered. The results were discussed by content analysis. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Özerkliği Geliştirmek | en_US |
dc.subject | Sınıf İçi Uygulama | en_US |
dc.subject | Öğrenci Algı ve Tutumları | en_US |
dc.subject | Dil Öğrencisi Özerkliği | en_US |
dc.subject | Developing Autonomy | en_US |
dc.subject | Classroom Practice | en_US |
dc.subject | Students’ Perceptions and Attitudes | en_US |
dc.subject | Language Learner Autonomy | en_US |
dc.title | A case study of perceptions and attitudes of 7th grade English language learners toward classroom practices for the development of student autonomy | en_US |
dc.title.alternative | 7. sınıf İngilizce dil öğrencilerinin öğrenci özerkliğinin gelişimi için yapılan sınıf uygulamalarına yönelik algı ve tutumlarına ilişkin bir vaka çalışması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |