Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorİnözü, Jülide
dc.contributor.authorDöndüoğlu, Eda
dc.date.accessioned2019-08-23T13:53:11Z
dc.date.available2019-08-23T13:53:11Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/987
dc.description.abstractÖzerklik, eğitim dünyasının yaşam boyu süreçte bağımsız bir şekilde bir dili nasıl öğrenebileceğini öğrenebilen dil öğrencisine ihtiyacı olduğu için, dil öğretiminde önemli bir konudur. Aynı zamanda, özerklik anlayışı, dil öğrenmek için mekan ve zaman sınırlandırmasını ortadan kaldırdığından, popülerdir. Bununla birlikte, dil öğrencilerinin özerkliğini geliştirmek uzun zaman alabilir. Bu yüzden, dil sınıflarında özerkliği geliştirmeden önce, dil öğrencilerimizin özerklik algı ve tutumlarını öğrenmek gerekir. Bu 12 haftalık özel vaka çalışmasının amacı, Türkiye'nin Mersin ilindeki Hacı Halil Arpaç Orta Okulundaki 7.sınıf yabancı dil öğrencilerinin özerkliği güçlendiren aktivitelere yönelik özerklik algı ve tutumlarını ortaya çıkarmaktı. Bu vaka çalışmasının diğer bir amacı da, çalışmadan sonra dil öğrencilerinin özerklik algı ve tutumlarındaki değişiklikleri ortaya çıkarmaktı. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanıldı. Veri kaynağı olarak Yarı-yapılandırılmış röportajlar, Aktivite Algı Anketi ve Sınıf Gözlem Formları uygulanmıştır. Sonuçlar içerik analizi ile değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractAutonomy is a crucial issue in language teaching because the world of education needs the language learners who can learn how to learn a language independently for a life-long process. At the same time, the concept of autonomy is popular since it removes the restriction of place and time for language learning. However, developing autonomy of language learners may take a long time. So, before developing autonomy in language classes, it is needed to learn about the autonomy perceptions and attitudes of our language learners. The purpose of this specific twelve-week case study was to find out autonomy perceptions and attitudes towards activities fostering autonomy of 7th grade EFL students studying at Hacı Halil Arpaç Secondary School in Mersin, Turkey. Another purpose of this case study was to find out the changes of language learners' autonomy perceptions and attitudes after the study. In the study, qualitative research method was used. As a source of data, Semi-structured Interviews, Activity Perception Questionnaire and Classroom Observation Checklists were administered. The results were discussed by content analysis.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzerkliği Geliştirmeken_US
dc.subjectSınıf İçi Uygulamaen_US
dc.subjectÖğrenci Algı ve Tutumlarıen_US
dc.subjectDil Öğrencisi Özerkliğien_US
dc.subjectDeveloping Autonomyen_US
dc.subjectClassroom Practiceen_US
dc.subjectStudents’ Perceptions and Attitudesen_US
dc.subjectLanguage Learner Autonomyen_US
dc.titleA case study of perceptions and attitudes of 7th grade English language learners toward classroom practices for the development of student autonomyen_US
dc.title.alternative7. sınıf İngilizce dil öğrencilerinin öğrenci özerkliğinin gelişimi için yapılan sınıf uygulamalarına yönelik algı ve tutumlarına ilişkin bir vaka çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record