dc.contributor.advisor | Humıston, Kim Raymond | |
dc.contributor.author | Akdeniz, Vedat | |
dc.date.accessioned | 2019-08-23T13:14:41Z | |
dc.date.available | 2019-08-23T13:14:41Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/985 | |
dc.description.abstract | u çalışma öğrencilerin anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan öğretmenlerin İngilizce öğretmedeki güçlü ve zayıf noktalarına yönelik algılarını incelemiştir. Bu çalışma Türkiye'de beş farklı üniversitede okuyan 156 katılımcıya uygulanmıştır. Veriler iki bölümden oluşan anketle toplandı. Anket açık uçlu sorular, çoktan seçmeli sorular ve likert ölçekli sorulardan oluşmaktadır. Anketten elde edilen veriler niceliksel veri analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Frekans, yüzdelik oran, ortalama, korelasyon ve t-tests verileri analiz etmek için hesaplanmıştır.Sonuçlar genel olarak öğrencilerin davranışlarının anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan öğretmenlere karşı olumlu yönde olduğu çalışmanın sonunda göstermiştir. Öğrencinin İngilizce öğretmenlerine karşı tutumlarını etkileyen değişkenler arasında öğrencinin yaşı, öğrencinin İngilizce seviyesi ve öğrencinin cinsiyeti bulunmaktadır. Öğrencilerin öğretmenlerine yönelik algılarıyla öğretmenin anadili arasında çok fazla ilişki bulunamamıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study investigated students' perceptions of the strengths and weaknesses of Native English-Speaking Teachers (NESTs) and Non-native English-speaking teachers (NNESTs). This study was conducted with 156 participants studying in five different universities located in Turkey. Data for the research was collected by using a questionnaire consisting of two parts. Close-ended questions and multiple-choice or Likert-scale types of questions were used in the questionnaire.The data from the questionnaires was analyzed using quantitative data analysis techniques. Frequencies, percentages, means, correlations, and t-tests were calculated to analyze the data. The results revealed that overall, students' attitudes were positive towards both NESTs and NNESTs. Students' age, level and gender are the variables which influence their attitude towards NESTs and NNESTs. There is not much relationship between students' perceptions towards their teachers and teachers' nativeness. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | anadili İngilizce olan öğretmen | en_US |
dc.subject | İngilizce olmayan öğretmen | en_US |
dc.subject | anadili | en_US |
dc.subject | davranış | en_US |
dc.subject | Algı | en_US |
dc.subject | NNEST | en_US |
dc.subject | NEST | en_US |
dc.subject | attitude | en_US |
dc.subject | Perception | en_US |
dc.title | Student perceptions of native English speaking teacher and non-native English speaking teacher effectiveness in English language teaching | en_US |
dc.title.alternative | Öğrencilerin anadili İngilizce olan öğretmenin ve anadili İngilizce olmayan öğretmenin İngilizce öğretiminde ki etkilerine yönelik algıları | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |