The relationship between university students' self-efficacy beliefs and foreign language classroom anxiety
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı üniversite hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin yabancı dil özyeterlik inançları, yabancı dil kaygısı ve akademik başarıları arasındaki ilişkisini incelemektir. Ayrıca katılımcıların akademik başarıları ve bazı demografik özellikleri arasındaki olası ilişkiler de incelemeye tabi tutulmuştur. Çalışmaya Mersin'de bulunan bir üniversiteden 163 hazırlık okulu öğrencisi katılmıştır. İngilizce Özyeterlik Anketi ve Yabancı Dil Kaygısı Anketi'nin Türkçe uyarlamaları veri toplama amacıyla kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik başarı puanları dönem sonunda uygulanan sınavlardan elde edilmiştir. Toplanan veriler Sosyal Bilimler İstatistik Programı (SPSS) kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, özyeterlik inancı ile akademik başarı puanları arasında anlamlı pozitif bir ilişkinin olduğunu göstermiş fakat yabancı dil kaygısı ve akademik başarı puanları arasında ise olumsuz bir ilişkinin varlığını ortaya koymuştur. Ayrıca çalışmanın sonuçlarına göre özyeterlik inancı ile yabancı dil kaygısı arasında olumsuz bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir. Bunlarla birlikte kadın katılımcıların üretken özyeterlik inançlarının erkek katılımcılardan daha yüksek olduğu görülmüş ayrıca kadın katılımcıların akademik başarıları erkek katılımcılardan daha yüksek değerler ortaya koymuştur. Bu çalışmada katılımcıların İngilizce öğrenim özgeçmişleri ile yabancı dil kaygısı ve akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Çalışmanın sonuçları alan yazını irdelenerek tartışılmıştır. This study is designed as quantitative research to examine the relationship among English self-efficacy beliefs, foreign language classroom anxiety, and academic achievements of preparatory school students. It also includes the analysis of relationship between participants' achievement scores and some part of their demographic characteristics. One hundred and sixty-three preparatory department students from a university in Mersin participated in the investigation. English Self- Efficacy Questionnaire and the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) are used as instruments. Proficiency scores are taken from the achievements exams, which are conducted at the end of the academic term. Collected data is analysed and evaluated with the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). According to findings, there is meaningful relationship between receptive and productive skills of self-efficacy and academic achievement scores and negative relation among the anxiety related to foreign language classroom and achievement scores. The findings demonstrated negative relationship among productive and receptive skills of self-efficacy and foreign language classroom anxiety. Also, female group indicates higher academic achievement than male group. In addition, the present study indicates no significant relationship between participants' English learning background and their foreign language anxiety and academic scores.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]