Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHumıston, Kim Raymond
dc.contributor.authorHayırsöz, Mehtap
dc.date.accessioned2019-08-23T08:55:44Z
dc.date.available2019-08-23T08:55:44Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/957
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngilizce derslerinde öğretmenlerin edebiyatı tercih etmelerinin ya da uzak durmalarının nedenlerini bulmaktır. Araştırmacı edebiyatın ve edebi eserlerin (drama, kısa-hikaye, roman ve şiir) dil öğretimindeki yerini araştırmak amacıyla Gaziantep' teki ilkokul ve lisede çalışan 15 İngilizce öğretmeni ile röportaj yaptı. Röportajdaki verilerin sonuçlarını yorumlamak, edebiyatın ve edebi eserlerin dil öğretimindeki etkilerini göstermek amacıyla kapsam analizi yapılmıştır. Bu çalışma, edebiyatı dil öğretiminde önemsemeyen öğretmenlere rağmen, edebiyatın dil öğretiminde gereksiz olduğunu savunan geleneksel düşüncenin olumlu bir yönde değiştiğini göstermektedir. Edebiyatı dil öğretiminde tamamen reddetmek yerine, öğretmenler onun sağladığı yararları göz önüne alarak öğrencilerin yaşlarına, seviyelerine ve ilgilerine uygun edebeiyatın bulunduğu aktiviteler kullanmaktadırlaren_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to find reasons of teachers who favor or avoid usage of literature as a language material in their English language teaching classes. The researcher selected 15 English teachers from primary and high schools in Gaziantep in order to investigate place of literature and literary genres (drama, short story, novel and poetry) in their language classes. The interview was used as a data collection tool in this study and content analysis was used to interpret the results of interviews and find out the effects of literature and literary genres in language teaching. This study shows that the common beliefs about literature such as unnecessary material have been changed in a positive way altough there are some teachers who ignore literature in their classes. Instead of totally rejecting literature as a language material, teachers use activities which include literature through considering its facilities for language training according to students' level, need and interesten_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEdebiyatın Kullanımıen_US
dc.subjectEdebi Türleren_US
dc.subjectDil Öğrenimien_US
dc.subjectUsage of Literatureen_US
dc.subjectLiterary Genresen_US
dc.subjectLanguage Learningen_US
dc.titleThe use of literature in English language teachingen_US
dc.title.alternativeEdebiyatın İngilizce dil öğretiminde kullanımıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster