Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnce, Arzu
dc.contributor.authorYumru, Hülya
dc.date.accessioned2019-08-23T08:45:11Z
dc.date.available2019-08-23T08:45:11Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/953
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin İngiliz dili öğretiminde harmanlanmış öğretime bakış açılarını araştırmaktır. İngilizce öğretmenlerinin İngiliz dili öğretiminde harmanlanmış öğretime bakış açıları araştırılırken iki farklı alan incelenmiştir. Bu alanlar şunlardır: (a) İngilizce öğretmenlerinin, İngiliz dili öğretiminde harmanlanmış öğrenimin katkılarına dair algıları, (b) İngilizce öğretmenlerinin, İngiliz dili öğretiminde harmanlanmış öğrenimin kullanılması sırasında karşılaşabileceklerini düşündükleri engeller. Belirtilen hedefe ulaşmak için 60 İngilizce öğretmeni çalışmaya dahil edilmiştir. Katılımcılar Batman ilinde çeşitli devlet okullarında, ilkokullarda, ortaokullarda ya da liselerde, görev yapmaktadırlar. Katılımcılara 3 bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anket ile toplanan veri nicel analiz tekniğine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin çoğunluğu harmanlanmış öğrenimin İngiliz dili öğretimini olumlu yönde etkileyebileceğini düşünmektedir. Öğretmenlerin bakış açılarına göre harmanlanmış öğrenme, internet ve videolar, sesli iletişim araçları gibi pek çok kitle iletişim araçları vasıtasıyla öğrencilere gerek ders sırasında gerekse ders dışında istedikleri zamanda ve mekânda İngilizce öğrenme fırsatı sunar. Ayrıca, teknolojinin sağlamış olduğu imkânlar sayesinde öğretmen ve öğrencilerin teknolojiyi kullanma becerileri gelişir ve birbirleriyle hem sınıf içinde hem de sınıf dışında daha etkili iletişim kurabilirler. Ancak öğretmenlerin harmanlanmış dil öğretiminde bir takım engeller ile karşılaşabileceklerini düşündükleri de tespit edilmiştir. Öğretmenlere göre, okullarında yeterli teknolojik ekipmanlar ve güçlü internet bağlantısı bulunmamaktadır. Dahası, bazı okullarda bilgisayar ve internet bağlantısı hiç yoktur. Öğretmenlerin ve öğrencilerin teknolojik aletleri kullanmada yeterli bilgilerinin olmaması da bir başka olumsuz faktördür.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to gain insights into the English language teachers' perspectives towards blended learning in English language teaching. While exploring English language teachers' perspectives towards blended learning in English language teaching, two different areas were examined. These areas are: (a) English Language Teachers' perceptions towards the contribution of blended learning in English Language Teaching, (b) the teachers' perceived barriers that affect the adaptation of blended learning in English Language Teaching. In order to reach the aim, 60 English Language Teachers who work at different public primary, secondary or high schools in Batman participated in the study. A three-part questionnaire was used to collect the data of the study. The data collected from the questionnaire was subjected to descriptive analysis. The findings indicated that most of the teachers think blended learning might affect English language teaching in positive way. According to their perspectives, blended learning provides learners the opportunity to learn English inside or outside their classrooms whenever and wherever they want via the Internet and media resources such as videos and audios. Moreover, with the help of technological opportunities, not only teachers' but also learners' skills on using technology improve and they can communicate each other effectively outside or inside their classrooms. Yet, it was also found that English language teachers believe there might be some barriers that affect the adaptation of blended learning in English language teaching. According to teachers, they do not have enough technological equipment and strong Internet network at schools. Moreover, even at some schools, there are not any computers and Internet network. Another perceived negative factor is that the learners and the teachers do not have sufficient experiences in using technology.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBlended Learningen_US
dc.subjectEnglish Language Teachingen_US
dc.subjectHarmanlanmış öğrenmeen_US
dc.subjectİngiliz Dili Öğretimien_US
dc.titleEnglish language teachers' perspectives towards blended learning in English language teachingen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin İngiliz dili öğretiminde harmanlanmış öğrenime bakış açılarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster