Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorGökçe, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2019-08-23T07:52:13Z
dc.date.available2019-08-23T07:52:13Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/942
dc.description.abstractDevlet okulunda çalışan bir İngilizce öğretmeni olarak Türkiye'deki devlet ve özel okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirmeyi nasıl algıladıkları ilgimi çeken bir konu olmuştur. Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirmeyi nasıl algıladıklarını ve çalıştıkları okul türlerine göre aralarında istatiksel olarak bir anlamsal fark olup olmadığını araştırmak için yapılmıştır. Bu çalışmadaki katılımcılar çoğunluğu Orta Karadeniz bölgesinde olan Devlet ve Özel okullarda görev yapan İngilizce öğretmenleridir. Bu araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Veriler, çoğunluğu Orta Karadeniz bölgesinde olmak üzere, Türkiye'deki toplamda 39 ilkokul, ortaokul ve liseden elde edilmiştir. Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin değerlendirmeyi aynı şekilde algıladıklarını ama devlet ve özel okullarda çalışan İngilizce öğretmelerinin sınıf içi uygulama yönünden birbirlerinden farklı olduklarını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractAs an EFL teacher working in a public school, I was interested in finding out how EFL teachers in public and private schools perceived formative assessment in Turkey. This research was done to investigate how EFL teachers perceive formative assessment and whether there is a statistically significant difference between teachers' perception regarding the type of school they work at. The participants of this study were EFL teachers working in public and private schools mostly in Central Black Sea region. This study was conducted by using qualitative and quantitative research design. Data were gathered from 100 EFL teachers from 39 primary, secondary and high schools in Central Black Sea region in Turkey. This study showed that most of the participant EFL teachers perceived assessment in the same way but EFL teachers working in public and private schools differ from each other in terms of their classroom practices.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖz değerlendirmeen_US
dc.subjectAkran değerlendirmesien_US
dc.subjectPortfolyo değerlendirmesien_US
dc.subjectSonuç bazlı değerlendirmeen_US
dc.subjectBiçimlendirici Değerlendirmeen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectSelf-assessmenten_US
dc.subjectPeer-Assessmenten_US
dc.subjectPortfolio assessmenten_US
dc.subjectSummative Assessmenten_US
dc.subjectFormative Assessmenten_US
dc.subjectAssessmenten_US
dc.subjectÖz değerlendirmeen_US
dc.subjectAkran değerlendirmesien_US
dc.subjectPortfolyo değerlendirmesien_US
dc.subjectSonuç bazlı değerlendirmeen_US
dc.subjectBiçimlendirici Değerlendirmeen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.titleA comparison of efl teachers' perception of formative assessment in public and private schoolsen_US
dc.title.alternativeÖzel ve devlet okullarında çalışan ingilizce öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirme algılarının karşılaştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster