Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHumıston, Kim Raymond
dc.contributor.authorHazar, Rahime Buhur
dc.date.accessioned2019-08-23T07:08:22Z
dc.date.available2019-08-23T07:08:22Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/932
dc.description.abstractDrama aktivitelerinin yaratıcı ve doğal bir atmosfer sağlayarak çocuk yaştaki öğrencilerin iletişim becerilerinin geliştirmede etkin bir metot olduğu görülmektedir. Öğretmenler sınıflarında çocukların drama gibi hoşlarına gidebilecek bir öğrenme ortamı yaratarak onların yabancı dil öğrenimine katkıda bulunabilirler. Drama sayesinde küçük yaştaki öğrenciler söz konusu aktivitelere istekli olarak katılarak hedef dili daha rahat üretebilirler. Bu araştırmanın temel amacı drama aktivitelerinin çocuk yaştaki öğrencilerin konuşma derslerindeki kullanışlılığını ortaya koymaktır. Bu çalışma Ankara'da bulunan bir özel okuldaki 48 adet 7 inci sınıf öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Drama aktivitelerinin çocukların konuşma derslerinde İngilizce öğrenimine katkısı olup olmadığı bir niteliksel araştırma yöntemi ile öğretmen günlüğü, video kayıtları ve görüşmeler vasıtasıyla yapılmıştır. Bu amaca yönelik olarak 6 hafta boyunca uygulanacak olan 3 ders programı dizayn edilmiş; ve öğrencilerin drama aktivitelerine yönelik tavırları bu zaman zarfında araştırmacı tarafından gözlenmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma drama aktivitelerinin çocukların konuşma derslerine olumlu katkıda bulunduğunu kanıtlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Drama, Eğitimde Drama, Çocuklar, Konuşma, İletişimen_US
dc.description.abstractDrama is seen as an effective way to improve young learners communication skills while enabling them a creative and authentic atmosphere. Teachers may help children by setting up a classroom in which many students enjoy creative activities such as drama. With the help of drama activities, students of young age can find it easy to produce the target language and participate in the activity willingly. The main aim of the study is to indicate the usefulness of drama activities for young learners of ESL in speaking classes. The study was conducted on 48 participants from 7th grade students at a private secondary school in Ankara. A qualitative study was conducted to find out whether dramatic activities are helpful for young learners of EFL in speaking classrooms through teacher's diaries, video tapes and interviews. To achieve 3 lesson plans were designed in a 6 week period, and each of the dramatic activities and the attitudes of students were observed. The results of this study aimed to prove that dramatic activities are helpful for young learners in speaking classrooms. Key Words: Drama, Drama in Education, Young Learners, Speaking, Communicationen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDramaen_US
dc.subjectEğitimde Dramaen_US
dc.subjectÇocuklaren_US
dc.subjectKonuşmaen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectDramaen_US
dc.subjectDrama in Educationen_US
dc.subjectYoung Learnersen_US
dc.subjectSpeakingen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.titleUsing drama as a communication tool for young learnersen_US
dc.title.alternativeDramanın çocuklar için iletişim aracı olarak kullanımıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster