dc.contributor.advisor | Humıston, Kim Raymond | |
dc.contributor.author | Hazar, Rahime Buhur | |
dc.date.accessioned | 2019-08-23T07:08:22Z | |
dc.date.available | 2019-08-23T07:08:22Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/932 | |
dc.description.abstract | Drama aktivitelerinin yaratıcı ve doğal bir atmosfer sağlayarak çocuk yaştaki öğrencilerin iletişim becerilerinin geliştirmede etkin bir metot olduğu görülmektedir. Öğretmenler sınıflarında çocukların drama gibi hoşlarına gidebilecek bir öğrenme ortamı yaratarak onların yabancı dil öğrenimine katkıda bulunabilirler. Drama sayesinde küçük yaştaki öğrenciler söz konusu aktivitelere istekli olarak katılarak hedef dili daha rahat üretebilirler. Bu araştırmanın temel amacı drama aktivitelerinin çocuk yaştaki öğrencilerin konuşma derslerindeki kullanışlılığını ortaya koymaktır. Bu çalışma Ankara'da bulunan bir özel okuldaki 48 adet 7 inci sınıf öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Drama aktivitelerinin çocukların konuşma derslerinde İngilizce öğrenimine katkısı olup olmadığı bir niteliksel araştırma yöntemi ile öğretmen günlüğü, video kayıtları ve görüşmeler vasıtasıyla yapılmıştır. Bu amaca yönelik olarak 6 hafta boyunca uygulanacak olan 3 ders programı dizayn edilmiş; ve öğrencilerin drama aktivitelerine yönelik tavırları bu zaman zarfında araştırmacı tarafından gözlenmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma drama aktivitelerinin çocukların konuşma derslerine olumlu katkıda bulunduğunu kanıtlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Drama, Eğitimde Drama, Çocuklar, Konuşma, İletişim | en_US |
dc.description.abstract | Drama is seen as an effective way to improve young learners communication skills while enabling them a creative and authentic atmosphere. Teachers may help children by setting up a classroom in which many students enjoy creative activities such as drama. With the help of drama activities, students of young age can find it easy to produce the target language and participate in the activity willingly. The main aim of the study is to indicate the usefulness of drama activities for young learners of ESL in speaking classes. The study was conducted on 48 participants from 7th grade students at a private secondary school in Ankara. A qualitative study was conducted to find out whether dramatic activities are helpful for young learners of EFL in speaking classrooms through teacher's diaries, video tapes and interviews. To achieve 3 lesson plans were designed in a 6 week period, and each of the dramatic activities and the attitudes of students were observed. The results of this study aimed to prove that dramatic activities are helpful for young learners in speaking classrooms. Key Words: Drama, Drama in Education, Young Learners, Speaking, Communication | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Drama | en_US |
dc.subject | Eğitimde Drama | en_US |
dc.subject | Çocuklar | en_US |
dc.subject | Konuşma | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.subject | Drama | en_US |
dc.subject | Drama in Education | en_US |
dc.subject | Young Learners | en_US |
dc.subject | Speaking | en_US |
dc.subject | Communication | en_US |
dc.title | Using drama as a communication tool for young learners | en_US |
dc.title.alternative | Dramanın çocuklar için iletişim aracı olarak kullanımı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |