Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorAtik, Gökçin
dc.date.accessioned2019-08-23T06:15:05Z
dc.date.available2019-08-23T06:15:05Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/922
dc.description.abstractBu çalışma okuma öncesi yapılan aktivitelerle okuma derslerindeki öğrenci katılımını arttırmayı amaçlamıştır. Bu çalışma tanımlayıcı bir vaka çalışması olarak tasarlanmıştır. Okuma öncesi uygulanan stratejilerin öğrencilerimin derse katılımına etkisini gözlemlemek için, bu yöntemi tercih ettim. Çalışmanın katılımcıları Gaziantep Hasan Kalyoncu Üniversitesi Hazırlık Sınıfı 20 orta düzey öğrencisidir. Bu çalışmada, veri toplamak amacıyla üç tip araç kullanılmıştır. Bunlar öğrenci günlükleri, öğretmen günlüğü ve öğrenci röportajlarıdır. Bu vaka çalışması, okuma öncesi yapılan aktivitelerin öğrencilerin okuma derslerindeki katılımını artırmaya ve bunun öğrenciler üzerindeki etkilerini görmeye yönelik olarak tasarlanmıştır. Yapılan veri analizleri ışığında, okuma öncesi yapılan aktivitelerin öğrencilerin okuma derslerine katılmalarına fayda sağladığı gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Okuma Öncesi Aktiviteleri, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi, Sınıfa katılım.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study was to increase the students' level of participation through pre-reading activities in reading classes. This study was designed as an action research. I preferred this method since it would be a great help to observe the increase in my students' level of participation. The participants of the study were 20 intermediate level students who were attending Hasan Kalyoncu University in Gaziantep, Turkey. In this study, three types of instruments were used in order to collect data. These were reflection sheets, a teacher diary and interviews. In other words, the action research study was designed to investigate the contribution of those pre-reading activities on the students' level of participation in reading classes and the students' attitudes towards these activities. In the light of data analyses, this study revealed that pre-reading activities help to increase the students' level of participation in reading classes. Key Words: Pre-reading Activities, Teaching English as a Foreign Language, Classroom Participation.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleIncreasing efl students' level of participation through pre-reading activities in reading classesen_US
dc.title.alternativeÖğrencilerin okuma öncesi aktiviteler yoluyla derse katılım düzeyini arttırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record