Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuyan, Seden
dc.contributor.authorKılıç, Süreyya
dc.date.accessioned2019-08-22T06:51:08Z
dc.date.available2019-08-22T06:51:08Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/901
dc.description.abstractBu çalışmada Çağ Üniversitesi, Hazırlık Okulunda eğitim gören 158 A1 düzeyindeki hazırlık öğrencilerinin yabancı dil kaygı düzeyleri ile duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ayrıca, duygusal zeka ve yabancı dil kaygı düzeyi, cinsiyet ve başarı düzeyinin hem yabancı dil kaygısı hem de duygusal zeka üzerindeki etkileri, 15 kişilik özelliği ile 4 duygusal zeka faktörü ve yabancı dil kaygısı arasındaki ilişkiler ve duygusal zeka düzeyinin kaygı düzeyine etkisi incelenmiştir. Öğrencilerin başarı düzeyleri ilk dönem sınav puanları ile belirlendi. Öğrencilerden "Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği" ve "Duygusal Zeka Özelliği Ölçeği" ni doldurmaları istenmiştir. Horwitz ve Cope (1986) tarafından geliştirilmiş olan "Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği" kullanılarak katılımcıların yabancı dil kaygı seviyelerini belirlenmiştir. Öğrencilerin duygusal zeka düzeyi ise Petrides (2009) tarafından geliştirilen "Duygusal Zeka Özelliği Ölçeği" ile ölçülmüştür. Her iki ölçeğin de Türkçe çevirisi kullanılmıştır. Veri analizi ve istatistiksel hesaplamalar, yabancı dil kaygı düzeyi ve duygusal zeka arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, duygusal zekanın 15 kişilik özelliği ve 4 özellik faktörü ile yabancı dil kaygısı arasındaki korelasyon da aralarında negatif bir ilişki olduğunu göstermiştir. Çağ Üniversitesi öğrencilerinin orta derecede kaygılı bulunmuştur. Öğrencilerin duygusal zeka düzeyleri ise ortalama seviyenin yaklaşık % 25 üzerinde bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar, cinsiyetin yabancı dil kaygı düzeyine göre değişmediğini gösterirken, duygusal zeka düzeyine göre değiştiğini göstermiştir. Buna göre, bu çalışma kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha yüksek duygusal zeka düzeyine sahip olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte, çalışma sonuçları başarı düzeyinin yabancı dil kaygı düzeyine göre değişirken, duygusal zeka düzeyine göre değişmediğini göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe main aim of this quantitative study is to explore the relationship between foreign language anxiety levels and emotional intelligence levels of 158 A1 level Çağ University preparatory students learning English as a foreign language in Turkey. In addition, level of EI and FLA , the level of FLA and EI in relation to gender and level of success, relationships between the 15 facets and 4 factors of trait EI and FLA, the effect of the emotional intelligence level on the foreign language anxiety level were examined. Students' level of success was determined by the first term exam scores. The participants were asked to complete the ''Foreign Language Classroom Anxiety Scale" and the ''Trait Emotional Intelligence Questionnaire". Foreign language anxiety level was determined via Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS). The emotional intelligence level of the students was measured by using Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue), and the data was analyzed by using the Statistical Package for Social Sciences (SPSS). Data analysis and statistical calculations demonstrated that the relationship between the FLA and EQ is statistically significant and there is a weak negative correlation between two. Moreover, the relationship between students' 15 facets and 4 trait factors of EI were also found negatively correlated with FLA. The students at Çağ University were found moderately anxious. The emotional intelligence level of the EFL students was found to be approximately % 25 above average level. FLA was found at a moderate. The results indicated that students' language anxiety levels do not differ according to gender. However, level of success was an important factor in students' foreign languge anxiety. Whereas an important difference in terms of the level of success was not found, the difference was found to be significant in terms of male and female students. Accordingly, the results showed that students who are female have higher emotional intelligence level than male students.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEmotional intelligenceen_US
dc.subjectforeign language anxietyen_US
dc.subjectstress-free school environmenten_US
dc.subjecttrait emotional intelligenceen_US
dc.subjectduygusal zekaen_US
dc.subjectkişilik özelliklerien_US
dc.subjectyabancı dil kaygısıen_US
dc.subjectstressiz sınıf ortamıen_US
dc.titleThe relationship between emotional intelligence and foreign language anxiety among efl preparatory school studentsen_US
dc.title.alternativeHazırlık sınıfı öğrencilerinin duygusal zeka ve yabancı dil kaygısı arasındaki ilişkien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster