Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürkay, Eda Yaşa
dc.contributor.authorAydın, Murat
dc.date.accessioned2019-08-21T11:30:09Z
dc.date.available2019-08-21T11:30:09Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/899
dc.description.abstractEndüstriyel pazarlar tüketici pazarlarına göre birçok açıdan farklılık gösterirler. Özellikle müşteri değeri yaratma sürecine etki eden faktörlerin doğru belirlenmesi sürecinde satış elemanlarının rolleri bulunmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada asıl amaç, endüstriyel pazarlarda müşteri değeri yaratma sürecinde işletmelerin satış elemanlarının bu değere katkılarını yönetici ve idarecilerin perspektifinden belirlemektir. Çalışmadaki veriler çimento sektöründe faaliyet gösteren 110 işletme ile yapılan anket çalışması aracılığıyla toplanmıştır. İşletme yönetici ve idarecilerinin görüşlerini ortaya çıkarmak için planlanan bu araştırmada veriler SPSS 24 programı ile yapılan tanımlayıcı istatistiklerden yararlanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar incelendiğinde müşteri değeri yaratma sürecindeki faaliyetlerin hepsinde önem arz ettiği sonucu ortaya çıkmıştır. Ortalamaları en yüksek olan alt boyutlar önem sırasına göre: müşteri memnuniyeti (MM), müşteri oryantasyonu (MO), değer yaratma (DY), ilişki geliştirme (İG), satış yönelimi (SY) olarak tanımlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIndustrial markets are different from consumer markets in many ways. Especially in the process of verifying the factors of creating customer equity process, salesmen have important roles. Concordantly, the main purpose of this study is to determine the contributions of salesmen at the companies in industrial market which are in the process of creating customer equity on the perspective of administrators and managers. The data in this study were collected from the survey made with 110 companies in cement sector. While aiming to reveal the opinions of administrators and managers in this study, the data was analyzed using descriptive statistics made by SPSS 24 programme. After examining the results, it is shown by the fact that the activities in the process of creating customer equity are all important. The highest average sub-dimentions were determined in order of priorities as: customer satisfaction (CS), customer orientation (CO), creating value (CV), developing relationship (DR), and sales management (SM).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstriyel pazaren_US
dc.subjectMüşteri Değerien_US
dc.subjectSatış Elemanıen_US
dc.subjectÇimento Sektörüen_US
dc.subjectIndustrial marketen_US
dc.subjectCustomer Valueen_US
dc.subjectSales Personnelen_US
dc.subjectCement Sectoren_US
dc.titleEndüstriyel pazarlarda müşteri değeri yaratma sürecinde satış elemanlarının rolü çimento sektöründe bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeRole of salespeople on the process of creating customer equity in industrial market-a practice in cement sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster