dc.contributor.advisor | Okan, Zuhal | |
dc.contributor.author | Demirçubuk, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2019-08-21T08:50:32Z | |
dc.date.available | 2019-08-21T08:50:32Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/891 | |
dc.description.abstract | Bir yabancı dil sınıfında, öğretmenin yazılı ve sözlü dönütlerinin, öğrencilerin İngilizce öğrenimi ve başarısı üzerinde kayda değer bir etkisi vardır. Hem öğrenciler hem de öğretmenler, sınıf şartları içerisinde, ilgilenilmesi gereken güçlü ve zayıf yönlerin belirlenmesini sağladığı için, dönüte önem verirler. Bugüne kadar yapılan pek çok araştırma, öğretmen dönütü ve çeşitleri üzerineydi, fakat öğretmenlerin verdiği dönütü, neden verdikleri şekliyle verdikleri ve öğrencilerin, öğretmen dönütü ile ilgili algıları ve tepkileri çok az araştırılmıştır. Bu yüzden bu çalışmanın iki yönü vardır, ilki, öğretmenin, dönüt vermedeki amacını ve bunu kısıtlayan faktörleri öğrenmektir. İkincisi ise, sınıfta öğretmenleri tarafından verilen dönüte karşı öğrenci algılarını ve tepkilerini ortaya çıkarmaktır. Veri, Türkiye' de bir devlet okulunda çalışan iki öğretmene verilen yazılı röportaj soruları ve öğrencilere verilen bir anket aracılığıyla elde edilmiştir. Bulgular, sözlü ve yazılı öğretmen dönütü ile alakalı, öğrencilerin ne düşündüğü üzerine önemli bilgiler vermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Teachers' written and oral feedback has a considerable impact on students' learning and achievement process in English as a foreign language classroom. Both students and teachers value feedback as it provides the opportunity for both parties to identify the strengths and weaknesses that should be dealt with in classroom conditions. Much research on feedback has so far concentrated upon the type and the effectiveness of teacher feedback. However, why the teachers give the feedback as they do and how the students react and perceive the teachers' feedback is under-investigated. Therefore, the aim of this study is twofold: First, find out teachers' purpose and constraining factors while giving feedback, and second, elicit student reactions to teacher feedback provided by their teachers in the class. To collect data for the study, two teachers working in a state school in Turkey were given open-ended written questions, and additionally, students were given a questionnaire. The findings suggest valuable insights into the process of giving oral and written feedback to students and what the students think about it. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Oral Feedback | en_US |
dc.subject | Written Feedback | en_US |
dc.subject | Feedback Practices | en_US |
dc.subject | Perceptions of Feedback | en_US |
dc.subject | Geribildirim | en_US |
dc.subject | Geribildirim Algıları | en_US |
dc.subject | Geribildirim Uygulamaları | en_US |
dc.title | Investigating teacher perceptions of and student reactions to oral and written feedback in foreign language classroom | en_US |
dc.title.alternative | Bir yabancı dil eğitim sınıfında, yazılı ve sözlü dönüt ile ilgili öğretmen algılarını ve öğrenci tepkilerini araştırma | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |