Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorGüvenç, Sera
dc.date.accessioned2019-08-19T13:27:56Z
dc.date.available2019-08-19T13:27:56Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/884
dc.description.abstractBu çalışma yabancı dil öğrencilerinin ve yazma dersi öğretmenlerinin performansa dayalı portfolyaya karşı tutumlarını araştırma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada hem niteliksel hem niceliksel veriler kullanılmıştır. Niteliksel veri oluşturma sürecinde öğretmen gözlem kâğıtlarından yararlanılıp öğretmen ve öğrenci röportajları gerçekleştirilmiştir. Niceliksel veri oluşturma sürecinde ise Brooks (1999) tarafından geliştirilen bir tutum anketi kullanılarak öğrenci tutumları araştırılmıştır. Bu çalışmanın katılımcılarını 89 üniversite öğrencisi ve 5 yazma dersi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre yazma dersi öğretmenlerinin ve röportaj yapılan 10 öğrencinin büyük bir çoğunluğu portfolyo değerlendirmesine karşı olumlu bir tavır sergilerken yapılan genel ankette bu bulgular tam tersi yönde gelişmiştir ve öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun performansa dayalı portfolyoya karşı tutumlarının olumsuz olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study has been carried out to investigate the attitudes of students and writing teachers towards the performance-based portfolio. In the study, both qualitative and quantitative research methods have been used. Within the process of qualitative research, teacher reflection papers have been used and interviews with the teachers and students have been made. Within the quantitative research process, an attitude survey designed by Brooks (1999) has been used and the student attitudes have been investigated. The participants of the study are 89 university students and 5 writing teachers. In the light of the findings obtained from this study, it has been concluded that the majority of the writing teachers and the interviewed students have a positive attitude towards the performance based portfolio while the findings from the student attitude survey displays the opposite. According to the findings from the general attitude survey, the majority of the students show a negative attitude towards the performance-based portfolio.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen ve Öğrenci Tutumlarıen_US
dc.subjectYazma Derslerinde Performansa Dayalı Portfolyoen_US
dc.subjectTeacher and Student Attitudesen_US
dc.subjectPerformance Based Portfolio in Writing Classesen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin ve yazma dersi öğretmenlerinin performansa dayalı portyolyaya karşı tutumlarını inceleyen bir durum çalışması / A case study: efl learners' and writing teachers' attitudes towards the performance based portfolio in a university contexten_US
dc.title.alternativeÜniversite öğrencilerinin ve yazma dersi öğretmenlerinin performansa dayalı portyolyaya karşı tutumlarını inceleyen bir durum çalışması / A case study: efl learners' and writing teachers' attitudes towards the performance based portfolio in a university contexten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster