Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖzkan, Mehmet Burçin
dc.date.accessioned2019-08-19T12:37:24Z
dc.date.available2019-08-19T12:37:24Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/878
dc.description.abstractÖğretmenler eğitimdeki temel unsurlardan biridir ve onların öğretme yeterlilikleri, öğrencilerin başarısını doğrudan etkiler. Bu çalışmanın amacı, yabancı dil öğretmenlerinin istenilen öğretmen yeterlilikleri hakkındaki algılarını ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma yabancı dil öğretmenlerinin şu anki ve hedefledikleri öğretmen yeterlilikleri hakkında bilgi sağlayacaktır. 75 İngilizce öğretmeni anket uygulamasına katılmış ve bunlardan seçilen 13 öğretmen ile bireysel görüşmeler yapılmıştır. Bu çalışmada veriler likert ölçeği ve yapılandırılmamış bireysel görüşmelerle toplanmış ve sosyal bilimler için istatistik paketi ve içerik analizi yöntemiyle işlenmiştir. Bu çalışmanın ana sonucu göstermiştirki öğretmenler kendilerini öğretme yeterliliği konusunda çok yetkin görüyorlar ve öğretme yeterliliği konusunda uzman olmak istiyorlar.en_US
dc.description.abstractTeachers are one of the key elements in education, and their teaching competences are directly affect students' success in EFL classes. The purpose of this study is to find out perceptions and desired competences of the EFL teachers defined in Common European Principles for Teacher Competences and Qualifications. The study will provide information for EFL teachers about their current and desired teaching competences. 75 EFL teachers participated in this study and responded the scale, 13 of the participants attended unstructured interview. The data collected through two research tools a Likert type scale and unstructured interviews and processed with a statistical package and with the content analysis procedure. The main result of the study revealed that EFL teachers perceived themselves as very competent in teaching competence and they would like to expert in this competence.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen Eğitimien_US
dc.subjectÖğretme Yeterliliğien_US
dc.subjectADÖÇen_US
dc.subjectTeacher Educationen_US
dc.subjectTeaching Competenceen_US
dc.subjectCEFRen_US
dc.titlePerceptions of language teachers about their teaching competencesen_US
dc.title.alternativeYabancı dil öğretmenlerinin öğretme yeterlilikleri hakkındaki algılarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record