dc.contributor.advisor | Kahraman, Erol | |
dc.contributor.author | Kapcı, Muhammed Salih | |
dc.date.accessioned | 2019-08-19T12:16:19Z | |
dc.date.available | 2019-08-19T12:16:19Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/876 | |
dc.description.abstract | İngilizce derslerinde, öğretmenlerin ana dil ve yabancı dil kullanımına yönelik tutumları uzun süredir tartışma konusu olmuştur ve bu alanda farklı sonuçlar ortaya koyan birçok çalışma yürütülmüştür. Ayrıca bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin hangi sıklıkta ana dil ve yabancı dil kullandığını araştırmaktadır. En çok hangi durumlarda ana dilin kullanıldığını ortaya koymak ve müfredat ve ana dil kullanımı arasındaki bağlantıyı ortaya çıkarmak bu çalışmanın diğer amaçlarındandır. Bu çalışma Muş'ta rastgele seçilmiş 19 devlet okulunda yürütülmüştür ve 50 İngilizce öğretmeni bu çalışmaya katılmıştır. Öğretmenlerin tutumlarıyla ilgili bilgiler bir anket ile toplanmıştır. Anket sonuçlarına göre, öğretmenlerin İngilizce derslerinde ana dil kullanımına yönelik olumlu tutumları olduğu anlaşılmaktadır. Öğretmenlerin çoğunluğunun, sıklıkla İngilizce kullanmasına karşın bazen ana dil kullandığı görülmektedir ve yine diğer İngilizce öğretmenlerinin de İngilizce derslerinde ara sıra ana dil kullanmasının gerektiğini düşünmektedirler. | en_US |
dc.description.abstract | The attitudes of the teachers towards first and foreign language use in English courses have been a matter of discussion for over a long time and a variety of studies having revealed different results have been carried out in this field. Furthermore, this study examines the frequency of the first and the foreign language use of English language teachers. To set forth in which circumstances the first language is commonly used and to illustrate the relation between the curriculum and the first language use are the other objectives of this study. This study was carried out in 19 state schools chosen randomly in Muş and 50 English language teachers attended to this study. The data regarding the attitudes of the teachers was obtained via a questionnaire. With reference to the outcomes of this study, it is found out that the English language teachers have positive attitudes towards the first language use. In spite of the fact that a great majority of the teachers often use English, it is observed that they sometimes use the first language and they also believe that the other English language teachers should occasionally use the first language during the English lessons. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngilizce Dersleri | en_US |
dc.subject | Yabancı dil | en_US |
dc.subject | Ana dil | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | English Lessons | en_US |
dc.subject | First Language | en_US |
dc.subject | Foreign Language | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.title | The attitudes of english language teachers towards first and foreign language use in English classes | en_US |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmenlerinin İngilizce derslerinde ana dil ve yabancı dil kullanımına yönelik tutumları | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |