Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBanlı, Seda
dc.date.accessioned2019-08-19T11:40:58Z
dc.date.available2019-08-19T11:40:58Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/872
dc.description.abstractBu çalışmada, öz değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin İngilizce yazma performanslarının ve farkındalıklarının gelişmesindeki rolü incelenmiştir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda nitel bir vaka çalışması yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları, 22 tane Otomotiv Mühendisliği bölümü 1. sınıf öğrencisidir. Katılımcılar, araştırmacının önceden tasarladığı sekiz ayrı seanstan oluşan yazma derslerine tabi tutulup bu dersler sonunda onlardan kendilerini ve performanslarını çeşitli enstrümanlarla değerlendirmeleri istenmiştir. Veriler, öz değerlendirme kontrol listeleri, öğrenci günlükleri, öğretmen günlükleri ve bir öz değerlendirme anketi aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin yazma becerisindeki öz değerlendirmelerinin, performanslarının yanı sıra kişilik ve görev farkındalığı yaratma açısından da önemli bir rol oynadığı ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the role of self-assessment practices in the improvement of students' English writing skills. A qualitative case study was conducted in line with the objectives of the research. The participants were 22 Automotive Engineering freshman students. Having been subjected to eight different writing sessions which the researcher had designed in advance, the participants were asked to assess themselves and their performance through various instruments at the end of those sessions. Data for this study was collected through self-assessment checklists, student journals, teacher journal and a self-assessment questionnaire. As a conclusion of the study, it was asserted that students' self-assessment in their own writing skill played an important role in creating personality and task awareness as well as in their performances in the writing skill.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectöğrenen özerkliğien_US
dc.subjectÖz değerlendirmeen_US
dc.subjectfarkındalıken_US
dc.subjectlearner autonomyen_US
dc.subjectlanguage awarenessen_US
dc.subjectSelf-assessmenten_US
dc.titleThe role of self-assessment practices in the improvement of freshman students' writing performance and awarenessen_US
dc.title.alternativeÖz değerlendirme uygulamalarının üniversite birinci sınıf öğrencilerinin yazma performansları ve farkındalıklarının gelişimi üzerindeki rolüen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster