dc.contributor.author | Banlı, Seda | |
dc.date.accessioned | 2019-08-19T11:40:58Z | |
dc.date.available | 2019-08-19T11:40:58Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/872 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, öz değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin İngilizce yazma performanslarının ve farkındalıklarının gelişmesindeki rolü incelenmiştir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda nitel bir vaka çalışması yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları, 22 tane Otomotiv Mühendisliği bölümü 1. sınıf öğrencisidir. Katılımcılar, araştırmacının önceden tasarladığı sekiz ayrı seanstan oluşan yazma derslerine tabi tutulup bu dersler sonunda onlardan kendilerini ve performanslarını çeşitli enstrümanlarla değerlendirmeleri istenmiştir. Veriler, öz değerlendirme kontrol listeleri, öğrenci günlükleri, öğretmen günlükleri ve bir öz değerlendirme anketi aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin yazma becerisindeki öz değerlendirmelerinin, performanslarının yanı sıra kişilik ve görev farkındalığı yaratma açısından da önemli bir rol oynadığı ortaya konmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to examine the role of self-assessment practices in the improvement of students' English writing skills. A qualitative case study was conducted in line with the objectives of the research. The participants were 22 Automotive Engineering freshman students. Having been subjected to eight different writing sessions which the researcher had designed in advance, the participants were asked to assess themselves and their performance through various instruments at the end of those sessions. Data for this study was collected through self-assessment checklists, student journals, teacher journal and a self-assessment questionnaire. As a conclusion of the study, it was asserted that students' self-assessment in their own writing skill played an important role in creating personality and task awareness as well as in their performances in the writing skill. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | öğrenen özerkliği | en_US |
dc.subject | Öz değerlendirme | en_US |
dc.subject | farkındalık | en_US |
dc.subject | learner autonomy | en_US |
dc.subject | language awareness | en_US |
dc.subject | Self-assessment | en_US |
dc.title | The role of self-assessment practices in the improvement of freshman students' writing performance and awareness | en_US |
dc.title.alternative | Öz değerlendirme uygulamalarının üniversite birinci sınıf öğrencilerinin yazma performansları ve farkındalıklarının gelişimi üzerindeki rolü | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |