dc.contributor.advisor | Yumru, Hülya | |
dc.contributor.author | Gökmen, Münevver | |
dc.date.accessioned | 2019-08-19T11:26:23Z | |
dc.date.available | 2019-08-19T11:26:23Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/870 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma özellikle ortak eylem araştırması ve akran gözlemi programlarına katılmanın İngilizce okutmanlarının yansıtıcı öğretim uygulamalarına katkısı ile ilgilidir. Bir çok profesyonel gelişim programı eğitimcilerin kendi sınıf uygulamalarını analiz etmesi gerektiğine dikkati çekmeye başlamıştır ki bu da yansıtıcı öğretim konusuna yakından bakmayı kaçınılmaz kılmıştır. Bu düşünceyle, okutmanlara kendi öğretim ortamlarından bağımsız mesleki gelişim aktiviteleri sunmaktansa, onların şuan ki öğretim ortamları ile doğrudan ilgisi olan bir program önerdik. Çalışmaya bir bay ve beş bayan İngilizce okutmanı katıldı. Yarı yapılandırılmış görüşmeler, yansıtma formları, işbirlikçi günlükler ve araştırmacının alan notları yoluyla toplanan veriler içerik analizinden geçirildi ve "öz yansıtma," "öz farkındalık," ve "kendini geliştirme" kategorileri altında incelendi. Sonuçlar bu araçların okutmanları kendi doğal ortamlarında belirli durumlar üzerinde düşünmelerine teşvik ederek yansıtıcı düşünmelerine katkı sağladığını ve "hem geçmişin bir penceresi hem de geleceğe açılan bir kapı" (Larrivee, 2006, p.21) işlevini gördüğünü ortaya çıkarmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study is specifically concerned with the contributions of involving in collaborative action research and peer observation program to EFL instructors' reflective practice. The fact that many teacher development programs have started to highlight the importance of educators' analyzing their classroom practices and making necessary changes in their teaching has made it inevitable to look closely on reflective teaching. To this end, rather than providing instructors with professional development activities isolated from their everyday teaching practices, we suggested a program which has direct relation to their present teaching contexts. One male, six female EFL instructors participated in the study. Data collected from the semi-structured interviews, the reflections forms, the collaborative journals and the researcher's field notes were exposed to content analysis and they were analyzed under the categories of self-reflection, self-awareness and self-development. Results revealed that these tools contributed to the reflective practice of instructors by encouraging them to think about certain situations in their natural setting to offer "both a window of the past and a gateway to the future". | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşbirlikçi Günlükler | en_US |
dc.subject | Akran Gözlemi | en_US |
dc.subject | Ortak Eylem Araştırması | en_US |
dc.subject | Yansıtıcı Öğretim | en_US |
dc.title | Developing efl instructors' reflective teaching through collaborative action research and peer observation | en_US |
dc.title.alternative | İngilizce okutmanlarının yansıtıcı öğretimlerinin ortak eylem araştırması ve akran gözlemleri yoluyla geliştirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |