Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorVarışlı, Büşra
dc.date.accessioned2019-07-26T12:37:50Z
dc.date.available2019-07-26T12:37:50Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/853
dc.description.abstractBu araştırma bir klavye arkadaşına sahip olmanın bir Türk ortaokulunda 7. Sınıf öğrenciler için İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme sürecindeki katkılarının ne olduğunu bulmak için yapılmıştır. On ortaokul öğrencisinin bir klavye arkadaşına sahip olmak hakkındaki fikirleri ve düşünceleri tartışılmıştır. Üç çeşit veri toplama aracı kullanılmıştır. İlk olarak, sosyal medya etkileşiminden sonra, katılımcılarla araştırma sorularını yanıtlayacak gerekli bilgileri toplamak için yarı yapılandırılmış bir röportajla görüşülmüştür. Daha sonra, bir başka yarı yapılandırılmış röportaj detaylı bir anlayış kazanmak için katılımcıların bir İngiliz dili öğretmenine uygulanmıştır. Son olarak, gerektiğinde sonuçları desteklemek adına alan notları kullanılmıştır. Çalışmanın doğası gereği, ortaya çıkan temaları belirlemek için içerik çözümlemesi yapılmıştır. Sınıflandırma katılımcıların paylaştığı bilgilerle şekillendirilmiştir. Sonrasında, içerik tanımlanmıştır ve farklı araçlardan elde edilen veri eşleştirilmiş ve karşılıklı referans edilmiştir. Sonuçlar, klavye arkadaşlığı metodunun etkileri hakkındaki benzerlikleri ve farklılıkları tanımlamak için literatür taramasında belirtilen teoriye karşı doğrulanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out in order to find out the contributions of key-pal in the process of learning English as a foreign language with 7th grade learners in a Turkish secondary school. The perspectives and reflections of ten secondary school students-participants about having a key-pal were also gathered in this study. Three types of instruments were used for data collection. First of all, after an initial social media interaction with their pals, the participants were interviewed via a semi-structured interview to collect the necessary data to answer the research questions. Thereafter, a further semi-structured interview was held with an English language teacher of the participants to gain a deeper understanding. Finally, notes of the researcher were used when necessary to supplement the findings. Due to the nature of the study, content analysis was used to describe the emerging themes. The classifications were shaped by the data shared by the participants, the English language teacher and the researcher. The content was then identified and the data from the various instruments was compared and cross-referenced. The findings were verified against the theory outlined in the literature review in order to identify the similarities and differences about the effects of using key-pal in the language learning process.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectmektup arkadaşıen_US
dc.subjectsosyal medya etkileşimien_US
dc.subjectklavye arkadaşlığının katkılarıen_US
dc.subjectKlavye arkadaşlığıen_US
dc.subjectsocial media interaction, pen-frienden_US
dc.subjectcontributions of key-palen_US
dc.subjectKey-palen_US
dc.titleThe contributions of using key-pal as A communication tool for english as A foreign language secondary school studentsen_US
dc.title.alternativeKlavye arkadaşlığını bir iletişim aracı olarak kullanmanın ingilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ortaokul öğrencileri için katkılarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster