Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorKoç, Gamze
dc.date.accessioned2019-07-26T08:37:41Z
dc.date.available2019-07-26T08:37:41Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/834
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, kültürlerarası iletişim becerisini öğretmeye yönelik olumlu tutum sergileyen İngiliz dili öğretmenlerini incelemek. Araştırma, toplu vaka çalışması olarak dizayn edilmiş olup, araştırmanın katılımcıları Mersin Erdemli'de bir lisede çalışmakta olan üç dil öğretmenidir. Veri toplama araçları olarak, Yabancı Dil ve Kültürlerarası İletişim Becerili öğretmen anketi, röportajlar, öykülemeler, ve odak grup röportajı uygulanmıştır. Veriyi analiz etmek için, anket için betimsel teknik; röportajlar, öykülemeler, ve odak grup röportajı içinse önsel kodlama tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, kültürlerarası iletişim becerisini öğretmeye yönelik belirgin bir olumlu tutum sergilemelerine rağmen, bu üç öğretmenin bunu tam olarak kavramsallaştıramadığı ve öğretim pratikleriyle bütünleştiremedikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the language teachers of English who are positively disposed to intercultural competence teaching. The study was designed as a collective case study and the participants of the study were three language teachers of English who work at a high school in Erdemli, Mersin. As data collection instruments, the Foreign Language and Intercultural Competence teacher questionnaire, interviews, narrations, and a focus group interview were conducted. In order to analyze data, descriptive technique for the questionnaire; a priori coding technique for the interviews, narrations, and the focus group interview were used. As a conclusion of the study, it was seen that in spite of their clear positive disposition towards intercultural competence teaching, these three teachers are not quite able to conceptualize and integrate it into their teaching practices.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectkültürlerarası iletişim becerisien_US
dc.subjectİletişim becerisien_US
dc.subjectyabancı dil öğretmenien_US
dc.subjectintercultural communicative competenceen_US
dc.subjectforeign language teacheren_US
dc.subjectCommunicative competenceen_US
dc.titleIntercultural competence and foreign language teachers: a case study of three teachers in a Turkish high schoolen_US
dc.title.alternativeKültürlerarası iletişim becerisi ve yabancı dil öğretmenleri: bir Türk lisesindeki üç öğretmenin vaka çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster