dc.contributor.advisor | Şahinkarakaş, Şehnaz | |
dc.contributor.author | Günay, Selim | |
dc.date.accessioned | 2019-07-26T08:27:54Z | |
dc.date.available | 2019-07-26T08:27:54Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/832 | |
dc.description.abstract | Küreselleşme ile birlikte ülkelerin kendilerini içe kapatma ve dış dünyadaki gelişmelere duyarsız kalma düşünceleri ortadan kalkmıştır. Bunun bir sonucu olarak insanların çağa ayak uydurma, yurtdışında çalışma, eğitim alma ve ticaret yapma gibi sebeplerle dil öğrenmeye yönelimlerinde artış olduğu gözlemlenmektedir. Türkiye'de de diğer ülkelerde olduğu gibi yabancı dil öğrenmeye, özellikle İngilizceye karşı, bir yönelim olmuştur. Bu olumlu tutum benzer şekilde, son yıllarda Türk polis teşkilatı çalışanları arasında da gözlemlenmektedir. Bu yönelimin sebeplerini ve bunu etkileyen faktörleri araştırmak için Adana ilinde farklı birimlerde görev yapan 127'si erkek ve 22' si kadın olmak üzere toplam 149 polis memurunun katılımı ile bir çalışma yapılmıştır. Katılımcılara 82 sorudan oluşan Türkçe bir anket uygulanmış ve sonuçlar nicel değerlendirme tekniklerinden faydalanılarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, araçsal motivasyon yöneliminin içsel motivasyon yönelimine oranla daha baskın olduğu ve ayrıca çalışılan birim, yabancı dil düzeyi ve yurtdışında görev yapma imkanı gibi etkenlerin polis memurlarının İngilizce öğrenme motivasyonları üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Along with globalization, the countries have ceased to withdraw themselves from the rest of the world and have become sensitive to the developments in the outside world As a consequence, an increasing disposition towards learning a foreign language for trade, education or working abroad has been observed among individuals. In Turkey, as in many other countries, there is a tendency to learn foreign languages, particularly English. In recent years, this tendency for English has also been observed among the members of Turkish police organization. In order to find out the motivational orientations of a group of police officers and also to investigate the variables that effect their motivation, we carried out a study with a total of 149 police officers, 127 men and 22 women, working in various branches of the police department in Adana province. To this end, an 82-item questionnaire was administered in Turkish and the results were subjected to quantitative analysis. We have found out that instrumental motivation is more dominant than integrative motivation among the participants of the study. We have also found that factors such as the type of the department worked, the perceived language proficiency level and affordances such as the possibility of working abroad have an effect on motivation of the police officers. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | polis memurlarının yabancı dil olarak İngilizce öğrenme motivasyonları | en_US |
dc.subject | güdü | en_US |
dc.subject | tutum | en_US |
dc.subject | yabancı dil olarak İngilizce | en_US |
dc.subject | English as a foreign language, police officers’ motivation for learning English as a foreign language | en_US |
dc.subject | Motivation | en_US |
dc.subject | tendency | en_US |
dc.title | An investigation of Turkish police officers' motivational variables in learning English as a foreign language | en_US |
dc.title.alternative | Türk polisinin yabancı dil olarak İngilizce öğreniminde güdüsel değişkenlerin incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |