Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGülmez, Murat
dc.contributor.authorAktaş, Betül
dc.date.accessioned2019-07-26T08:05:58Z
dc.date.available2019-07-26T08:05:58Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/829
dc.description.abstractKüresel iş çevresinde; firmalar, organizasyonlar ve şirketler etik meselelerle karşılaşmaktadırlar. Birçok etiksel durumda tüketiciler göz ardı edilmektedir. İş dünyasındaki etik meselelerle ilgili tüketici davranışları etik inanışlarla ve iş yaşamına olan tutumları ile ilişkilendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı Türk ve Alman tüketiciler arasında, geri dönüşümle ilgili olan yeni boyut ile birlikte etik inanışların ve iş yaşamına olan tutumların, tüketicilerin etik karar vermeleri üzerine etkisini incelemektir. Bu çalışma aynı zamanda tüketicilerin etik inanışları ve iş yaşamına olan tutumları yönünden cinsiyetin etik karar verme üzerine etkisini de incelemektedir. Araştırmalar katılımcılara anket metodu uygulanarak yürütülmüştür. Toplam katılımcı sayısı 555 olmakla birlikte katılımcılar, Türkiye'de, Mersin ilinde faaliyet gösteren vakıf üniversitesi ve Almanya'da, Kehl kasabasında faaliyet gösteren devlet üniversitesi öğrencilerinden oluşmaktadır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre Türk tüketiciler pasif olarak başkalarının davranışlarından yararlanılan, tartışılabilir (yasal fakat etik dışı) olan ve ne zararın/ne hilenin olmadığı aktiviteleri Alman tüketicilerden daha az kabul edilebilir olarak algılamaktadırlar. Cinsiyetle ilgili olarak sonuçlar erkek tüketicilerin aktif olarak illegal davranışlardan faydalanma eyleminde daha az etik olduklarını göstermektedir. Hem cinsiyet yönünden hem de Türk-Alman tüketiciler arasında tüketicilerin iş yaşamına olan tutumları, durumun içeriğine göre farklılaşmaktadır. Hem Türk hem de Alman tüketiciler 'ürünlerin olması gereken kalitede olmaması' konusunda aynı olumsuz tutumu sergilemektedirler. Kadın tüketiciler ise 'şirketlerin müşterilerinden yararlanmaya çalışması' ifadesine erkek tüketicilere göre daha fazla katılmaktadırlar. Bu ampirik çalışma hem teorik ve yönetimsel olası çıkarımlar belirtmekte, hem de Türkiye ve Almanya kapsamında Muncy ve Vitell' in ''Tüketici Etiği Ölçeği'' değişikliğine katkıda bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn the global business environment, the firms, organizations and companies face ethical issues. In many ethical situations, the consumers are excluded. Consumer behaviours related ethical issues in business are associated with ethical beliefs and attitudes towards business. The aim of this research is to examine the impact of ethical beliefs with new dimension related to recycling and to examine the attitudes towards business among Turkey and Germany on consumers' ethical decision making. The study also investigates the impact of gender in terms of consumers' ethical beliefs and attitudes towards business on ethical decision making. Investigations were conducted on respondents by using survey method. Respondents comprise from undergraduate students from one foundation university which is located in Mersin, Turkey and one public university which is located in Kehl, Germany. The number of total respondents is 555. According to results of this study, Turkish consumers perceive the actions which passively benefiting from illegal activities, questionable (legal but unethical) practices and recycling/ doing good are less acceptable than German consumers. Regarding gender, in results show that male consumers tend to be less ethical than female consumers on consumer behaviour which is actively benefiting from illegal activities. Both in terms of gender and among Turkish and German consumers' attitudes towards business differ in content of the situation. Both Turkish and German consumers have the same negative attitude towards the products in terms of the expressions of 'most products are not as durable as they should be'. Female consumers more believe that the businesses are willing to take advantage of customers than male consumers. This empirical study both suggests theoretical and managerial implications and contributes to the modification study of Consumer Ethics Scale by Muncy and Vitell in the context of Turkey and Germany.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectkültürel farklılıken_US
dc.subjectiş yaşamına olan tutumen_US
dc.subjecttüketici davranışlarıen_US
dc.subjectetik karar vermeen_US
dc.subjectTüketici Etiği Ölçeğien_US
dc.subjectcultural differenceen_US
dc.subjectattitudes towards businessen_US
dc.subjectconsumer behavioursen_US
dc.subjectethical decision makingen_US
dc.subjectConsumer Ethics Scaleen_US
dc.titleConsumers' ethical beliefs and consumers' attitudes towards business on ethical decision making: An empirical study among Turkish and German consumersen_US
dc.title.alternativeEtik karar vermede tüketicilerin etik inanışları ve tüketicilerin iş yaşamına olan tutumları: Türk ve Alman tüketiciler arasında ampirik çalışmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster