Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorAslan, Ezgi
dc.date.accessioned2019-07-26T07:55:24Z
dc.date.available2019-07-26T07:55:24Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/828
dc.description.abstractBu çalışma, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda Okuma Becerileri derslerinde eleştirel okuma stratejilerinin uygulanmasının faydalarını gözlemlemek ve araştırmak üzerine yapılmıştır. Çalışmanın amacı eleştirel okuma stratejilerinin öğretmen ve öğrenciler tarafından gözlemlenen faydalarının ve kazanılan neler olduğunu bulmaktır. Veriler öğretmen ve öğrenci günlükleri vasıtasıyla okuma becerileri derslerinde toplanmıştır. Bu çalışmayı yapmak için 20 üst-orta seviyesindeki öğrenciler seçilmiş, ön inceleme, anahtar kavramlara dikkat etme / sayfa kenarlarına not yazma, özetleme, kavramsallaştırma, anlama ve hatırlama için sorgulama, ve analiz etme/değerlendirme stratejilerinin dahil edildiği 6 haftalık bir ders planı tasarlanmıştır. Ayrıca bu çalışma için özgün makaleler ve öğrencilerin ders kitabındaki, Pathways (2013), bazı parçalar seçilmiştir. Veri toplama araçlarından toplanan verilerin sonuçları betimlenerek analiz edilmiştir. Bulgular, eleştirel okuma stratejilerinin okuma derslerinde uygulanmasının öğrencilerin okuma ve akademik yazma etkinliklerinde nasıl bir yaklaşım geliştirmeleri konusunda faydalı olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThis case study was conducted in order to observe and investigate the implementation of critical reading strategies (CRS) in reading classes at the School of Foreign Languages at Hasan Kalyoncu University, Gaziantep, Turkey. The purpose of the study was to find out the teacher and student perceived benefits of critical reading strategies. The data was collected through the teacher and the student diaries in the reading courses at the School of Foreign Languages at Hasan Kalyoncu University. The study was conducted with 20 upper-intermediate students for 6 weeks. During the study, the students practiced five critical reading strategies: previewing, annotating, summarizing, contextualizing, questioning to understand and remember and analyzing/evaluating strategies. Some authentic articles and texts from the students' reading course book, Pathways (2013), were used when practicing these critical reading strategies. The data of the study was analyzed descriptively. The findings indicated that training the students in the use of critical reading strategies help students to learn how to approach and deal with any reading text and it helps them to learn how to approach academic writing.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEleştirel Okuma Stratejilerien_US
dc.subjectEleştirel Okumaen_US
dc.subjectİngilizce Öğretimien_US
dc.subjectCritical Reading Strategiesen_US
dc.subjectCritical Readingen_US
dc.subjectTeaching Englishen_US
dc.titleA case study on critical reading strategy trainingen_US
dc.title.alternativeEleştirel okuma stratejileri eğitimi üzerine bir vaka çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster