Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorErbek, Özgür
dc.date.accessioned2019-07-25T10:31:32Z
dc.date.available2019-07-25T10:31:32Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/806
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı İngilizce okutmanlarının işbirlikli öğrenmeyi uygulama kararlarını etkileyen faktörleri incelemektir.İşbirlikli öğrenme yöntemi en verimli öğrenme yöntemlerinden biri olarak değerlendirilmektedir.İşbirlikli öğrenme metodunun uygulanmasının birçok alanda çok sayıda avantaja sahip olduğu kanıtlanmıştır.İşbirlikli öğrenme, ders tabanlı sınıfı desteklemek üzere tasarlanmış bir grup tabanlı öğretim stratejisidir.1960'lı yıllardan beri ilkve ortaöğretimde, 1990'lı yıllardan beri de yüksek öğretimde yaygın olarak kullanılan işbirlikli öğrenme yetişkin eğitimiyle ilgili zengin bir teori, araştırma ve uygulama geçmişine sahiptir.Literatür taraması, çalışma için yapılan analizle desteklenmektedir.Çalışma sonunda, işbirlikli öğrenmenin okutmanlar tarafından genel olarak sınıflarda kullanılmadığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak araştırmanın bulguları okutmanların işbirlikli öğrenme yöntemlerini, bu yöntemle ilgili eğitim eksiklikleri olduğu için, olması gerektiği kadar kullanmadıklarını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the factors that influence English language instructors' decision to implement cooperative learning strategies. Cooperative learning method is considered as one of the most efficient learning methods. The outcomes of implementation cooperative learning method have proven to have many advantages in many fields of subject. Cooperative learning is a group-based instructional strategy designed to supplement the lecture-based classroom. Used extensively in the elementary and secondary levels since the 1960's and in higher education since the 1990's, cooperative learning has a rich history of theory, research, and practice related to adult education. The literature review is supported by the analysis conducted for the study. At the end of the study, it was found out that cooperation learning is not generally used in classrooms by instructors. As a result the findings of the research suggest that instructors do not use cooperative learning methods as frequently as they should as they lack the education for this method.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngilizce öğretimien_US
dc.subjectGrup-tabanlı öğrenmeen_US
dc.subjectİşbirlikli öğrenme stratejilerien_US
dc.subjectTeaching Englishen_US
dc.subjectGroup-based learningen_US
dc.subjectCooperative learning strategiesen_US
dc.titleThe implementation of cooperative learning strategies in English language teaching classesen_US
dc.title.alternativeİngilizce dil öğretimi derslerinde işbirlikli öğrenme stratejilerinin uygulanmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record