Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorKaya, Kevser
dc.date.accessioned2019-07-25T07:18:57Z
dc.date.available2019-07-25T07:18:57Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/787
dc.description.abstractBu nitel çalışma, üç örnek vakanın özerkliğini araştırmak için yürütülmüştür. Araştırma Tassinari tarafından 2012 yılında geliştirilen Öğrenen Özerkliği Dinamik Model'ine dayandırılmıştır. Bu model öğrenen özerkliğinin bilişsel -biliş ötesi, eylem odaklı, duyuşsal - güdüsel ve sosyal olmak üzere temel dört bileşenini, kavramın karışık ve dinamik yapısını vurgulayarak ele almıştır. Özerk öğrenene ait, literatüre dayandırılmış on altı özellik, bu dört öge içerisinde analiz edip yorumlanmıştır. Bu üç öğrenenin özerkliği ile ilgili detaylı bilgi edinebilmek için nicel araştırma tekniği kullanılmıştır. Veriler, anket, röportaj, günlük ve beyin haritası aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın niteliğinden dolayı, elde edilen bulguları analiz edip yorumlayabilmek için içerik analizi tercih edilmiş ve on altı karakteristiği içeren bir kodlama şeması oluşturulmuştur. Her bir ögenin analizi üç öğrencinin de farklı seviyelerde özerkliğe sahip olduğunu göstermiş ve elde edilen veriler özerkliğin karışık bir kavram olduğunu desteklemiştir. Özerkliğin hem birbirleriyle hem de diğer ögelerle etkileşim içerisinde olan farklı etkenler gerektirdiğini ve bu şekilde özerkliğin doğrusal olmayan, dinamik ve içiçe yuvalanmış sistemini oluşturan karışık bir kavram olduğunu ortaya çıkarmıştır.en_US
dc.description.abstractThis qualitative study was carried out to investigate the three cases' autonomy. The research was based on the dynamic model of learner autonomy proposed by Tassinari (2012). The model mainly discussed four components such as cognitive-metacognitive, action-oriented, affective-motivational and social component of learner autonomy, focusing on the complexity and dynamism of the concept. The sixteen characteristics of an autonomous learner, grounded on the literature of learner autonomy, were analyzed and interpreted within these four dimensions. The qualitative method of inquiry was implemented to get a detailed understanding of the three learners' autonomy. The data was collected through qualitative research methods including questionnaire, interview, journal and mind-map. Due to the nature of the study, content analysis was preferred to analyze and interpret the collected data and a coding scheme consisting of sixteen characteristics was created (See Appendix A). The analysis of each component displayed that the three learners had varied degrees of autonomy and the obtained data supported the notion of autonomy as a complex system. It revealed that autonomy is a complex phenomenon which necessitates different agents interacting not only with each other but also with other components, by this way constitutes the non-linear, dynamic and nested system of autonomy.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectÖzerkliğin Dinamizmien_US
dc.subjectÖzerkliğin Karışıklığıen_US
dc.subjectÖğrenen Özerkliğien_US
dc.subjectDynamism of Autonomyen_US
dc.subjectComplexity of Autonomyen_US
dc.subjectLearner Autonomyen_US
dc.titleUnderstanding the complex nature of language learner autonomyen_US
dc.title.alternativeDil öğrenicisinin özerkliğinin karmaşık yapısını incelemeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster