dc.contributor.advisor | Şahinkarakaş, Şehnaz | |
dc.contributor.author | Aydınlıoğlu, Fadıma | |
dc.date.accessioned | 2019-07-25T06:16:53Z | |
dc.date.available | 2019-07-25T06:16:53Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/780 | |
dc.description.abstract | Sosyal öğrenme teorisi olarak, akran öğretimi, öğrencilerin öğreterek öğrenmelerine imkân verir. Öğrenciler okulda öğretim uygulamak için doğal bir çalışma alanına sahiptirler. Öğretmeye çalışır ve öğrenmeyi inceleyerek kendi öğretme yöntemlerini keşfederler. Gözlemler, taklit eder ve öğrenmek için model alırlar. Bu niteliksel vaka çalışması akran öğretiminin öğrenciler üzerindeki etkisi ve öğrencilerin altı aydır ders çalışırken uyguladıkları akran öğretiminden sonra kazandıkları yararları keşfetmek için uygulanmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları ortaokulun gönüllü öğrencileridir. Bu katılımcılar yabancı bir dil öğrenme açısından İngilizce 'deki ihtiyaçları, yetenekleri ve başarılarına göre öğretici veya öğrenici olarak eşleştirildiler. Katılımcılar, yabancı dil olarak İngilizce 'deki ihtiyaçları, yetenekleri ve başarılarına göre üç farklı role sahiptiler: Öğretici, öğrenici ve aynı zamanda hem öğretici hem de öğrenici. Bu roller bir zincirin halkaları gibi en az üç katılımcı ile birleştirildi ve bir grup oluşturuldu. Katılımcıların en az bir rolleri vardı ve her bir rol için haftada bir saat çalışmaya dahil oldular. Bu çalışmada, üç grup örnek olay çalışması olarak incelendi; her bir grup sadece bir öğretici rolü, bir öğrenici rolü ve öğreticinin öğrenicisi ve öğrenicinin öğreticisi olarak diğer iki katılımcının arasında rolü olan hem öğretici hem de öğrenici rolüne sahipti. Bu üç grup elde edilen bilgileri analiz etmek için röportaj, yansıma kağıdı, öğretmen notları ve gözlem kullanılarak, ayrı örnek olaylar olarak incelendi. Bu deneyim, onlara eğitimin birbirine geçmiş olarak öğretim ve öğrenimin iki tarafında da kendilerini görebilmelerini, rollerini kıyaslamalarını ve İngilizce' de kendi gelişimlerine tanık olmalarını sağladı. Ayrca, bu çalışma akran öğretimin doğal kazanımlarını sergileyerek, ondan nasıl yararlanılabileceği üzerinde fikir vermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | As a social learning theory, peer tutoring allows students learn by teaching. Students have a natural workshop to apply tutoring at school. They try teaching and explore their own teaching methods while investigating learning. They observe, imitate or model to learn. This qualitative case study was conducted to explore the effects of peer tutoring on the student and the benefits of peer tutoring that students gained after they applied while studying for six months. The participants of this study were voluntary students of the secondary school. These participants were paired as tutor or tutee according to their needs, success and ability in English in regards to learn a foreign language. The participants had three different roles according to their needs, success and ability in English as a foreign language: Tutor, tutee, both tutor and tutee in the same time. These roles were integrated with at least three participants like the links of the chain. The participants got at least one role and could involve studying one hour per each role per week. In this study, three groups were investigated as a case study; each group had just a role of tutor, another one had a role between the other two participants as becoming both the tutee of the tutor and the tutor of the tutee who was the last one. These three groups were investigated as seperate cases and used interview, reflection paper, teacher notes and observation to analyse the data obtained. This experience led them see themselves in both sides of education; teaching and learning as intertwined, compare their roles and witness their own improvement in English. This study also suggests on how to benefit from peer tutoring while demonstrating its natural outcomes. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğrenme Stratejisi | en_US |
dc.subject | Akran Öğretimi | en_US |
dc.subject | Sosyal Öğrenme Teorisi | en_US |
dc.subject | Learning Strategy | en_US |
dc.subject | Peer Tutoring | en_US |
dc.subject | Social Learning Theory | en_US |
dc.title | The effects of peer tutoring in learning English as a foreign language at a secondary school | en_US |
dc.title.alternative | Ortaokulda yabancı dil olarak İngilizce öğrenmede akran öğretiminin etkileri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |