Study abroad experience: A qualitative case study
Özet
Bu nitel araştırma ile Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde çalışan bayan bir öğretim görevlisinin uzun süreli yurtdışı eğitimi üzerine yorumları ve bu deneyimin profesyonel gelişim ve dil yeterliliğine etkileri incelenmiştir. Birden çok veri toplama aracı ile gerçekleştirilen bir vaka takdimi olan çalışmada, araştırmacı yarı-yapılandırılmış mülakatlar uygulamış, gözlem notları tutmuş ve araştırmanın deneğinden geçmişe dönük e-mailler almıştır. Araştırma, genel kanının aksine, yurtdışı eğitimin dil, kültürlerarası ve mesleki gelişim üzerine ilginç sonuçlar ortaya koymaktadır. Katılımcının konuşmaları incelendiğinde, bu tecrübenin, katılımcının dil yeterliliği üzerinde negatif etki bıraktığını ve beklenin tersi yönüne kaymasına yol açtığını göstermektedir. Bu durum, karar verme ve hazırlık süreci, karşılaşılan zorluklar, hedef kültür, kalış süresi ve adaptasyon problemleri gibi birçok faktörün bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Yurtdışı eğitim tecrübesi ile ilgili göze çarpan bir bulgu da, hedef kültüre adapte olmada problem yaşayan deneğin kendini anadiline ve kültürüne adadığını belirtmesidir. Katılımcı, yurtdışı tecrübesinin kazandırdığı çok az sayıdaki katkılardan birinin yeni şeylere karşı daha tolere ve açık olması olduğunu belirtmektedir. Çalışma, alan araştırmacılarının yanı sıra yabancı dil eğitmenleri ve öğrencileri için birçok öneri ortaya koyması bakımından önemli görülmektedir. This qualitative inquiry aims to investigate the interpretations of a female lecturer in a Turkish university on her long-term study abroad experience and how the experience contributed to her ongoing professional development and language proficiency. Using a case design with multiple data collection tools, the researcher conducted semi-structured interviews, recorded observations through informal discussions and collected retrospective e-mails from the participant. The research reveals interesting results contrary to the general ideas about the impact of study abroad on linguistic, intercultural and professional development. By analyzing the participant's voices, it was found that the experience had negative results on her language proficiency and shifted her towards the opposite direction than expected. This was the unexpected result of many factors including factors such as decision, preparation, challenges, target culture, length of stay and adaptation problems. A salient finding of the study abroad experience was that the participant ex¬pressed a commitment to her native culture and language which was shaped as a result of experiencing adaptation problems to the target culture. She expresses being tolerant and open to new things as one of the few contributions after her study abroad experience. The study is considered significant in terms of revealing several implications for foreign language educators and students as well as the researchers in the field of study.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]