dc.contributor.advisor | Mersinligil, Emine Gülden | |
dc.contributor.author | Gözgenç, Gamze Selin | |
dc.date.accessioned | 2019-07-24T10:52:15Z | |
dc.date.available | 2019-07-24T10:52:15Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/771 | |
dc.description.abstract | İngilizce'nin küresel ortak dil anlamındaki artan rolü ile kültürlerarası iletişimsel yeterlilik son zamanlarda dil öğretimi alanında önemli bir paradigma olarak kabul edilmektedir, bu nedenle dil ve kültür entegrasyonu giderek daha önemli hale gelmiştir. Ders kitapları yabancı dil öğretiminde temel öğretim materyalleri olarak değerlendirildiğinden, öğrencilere kültürlerarası iletişimsel yeterlilik gelişiminde yol inşa etmesi için çeşitli kültürlerararsı unsurları içermesi gereklidir. Bu bakımdan, İngilizce ders kitaplarında kültürlerarası içeriğin araştırılması gereklilik arz eden bir konudur. Bu çalışma, Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Yabancı Diller Okulu'ndaki İngilizce ders kitaplarının kültürlerası unsurları içerip içermediğini araştırmak için bir girişimdir. Değerlendirme sonunda, "Speakout" ders kitabı serisinin okuma faaliyetleri bakımından içeriği ile ilgili olarak öğrencilerin kültürlerarası iletişimsel yeterlilik becerilerini geliştirmek için yeterli olmadığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Intercultural communicative competence is recently considered to be a significiant paradigm in language teaching area with the increasing role of English as a global lingua franca, therefore the integration of language and culture has become progressively more important. Since the textbooks are regarded as core teaching materials in foreign language teaching, it is essential for textbooks to contain various intercultural elements in order to construct the way for the development of intercultural communicative competence of learners. In this respect, intercultural content in English textbooks is a necessary issue to be investigated. This present study is an attempt to explore whether intercultural elements persist in language textbooks of Adana Science and Technology University School of Foreign Languages. As a result of the evaluation, it was found that textbook series of Speakout is not sufficient to enhance learners' intercultural communicative competence through its content in terms of reading activities. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ders kitabı değerlendirilmesi | en_US |
dc.subject | Dil öğretimi | en_US |
dc.subject | Kültürlerası iletişimsel yeterlilik | en_US |
dc.subject | Textbook evaluation | en_US |
dc.subject | Language teaching | en_US |
dc.subject | intercultural communicative competence | en_US |
dc.title | Acquiring intercultural communicative competence from coursebooks: An analysis of reading activities in the coursebook "Speakout" | en_US |
dc.title.alternative | Kültürlerarası iletişimsel yeterliliğin ders kitaplarından edinimi: "Speakout" ders kitabındaki okuma aktivitelerinin kültürlerarası iletişimsel yeterlilik unsurları açısından analizi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |