The perspectives of the students who live in locationally disadvantaged area on cultural and intercultural elements
Abstract
Son yıllarda kültürel ve kültürlerarası öğeler oldukça vurgulanmaktadır. Söz konusu değerli öğeleri öğrenmek, samimi ve başarılı iletişim için bir anahtar görevindedir. Yaygın bir dil öğrenmek ise, dünya çapındaki arkadaşlık bağlarını güçlendirmek için bir kilometre taşıdır. Bu koşullar altında," kendine ait olan kültürü" ve " hedef kültürü" edinmek, dil öğreniminde ve küresel dünyadaki etkili iletişimde yararlı olarak görülmektedir. Bu bakımdan, eğer öğrenciler kültürel ve kültürlerarası farkındalığa sahip olurlarsa, küresel altyapıya sahip olacaklarından hem yanlış anlaşılmaların, iletişim problemlerinin ve dar bakış açılarının üstesinden gelmek, hem de onlara kendi normları, adetleri gibi öğelerin yanı sıra, yeni şeyler öğretmek daha kolay olacaktır. Bu çalışma konumsal olarak dezavantajlı olan bir Türk devlet köy okulunda uygulanmıştır. Katılımcılar beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıftır. Bu çalışmanın temel amacı, öğrencilere hem ikinci dil olarak İngilizceyi, hem de kültürel ve kültürlerarası öğeleri öğrenmede geniş görüşlü bir bakış açısı kazandırmayı denemektir. Çalışmanın veri toplama araçları, öğrencilerin ön ve son yansımaları, öğretmen günlüğü ve sınıf içi müzakerelerdir. Bu çalışma, dezavantajlı bölgelerde yaşayan öğrencilere daha fazla önem verilmesini önermektedir. Çalışmanın literatüre de ışık tutacağına inanılmaktadır. The importance of cultural and intercultural elements has been emphasized very much in recent years. Learning these precious elements is a key for successful and sincere communication. Having a common language is also a milestone for strengthening friendship ties all over the world. Under these circumstances, gaining "home culture" and "target culture" is considered as useful in language learning and effective communication in global world. In this regard, if the learners have cultural and intercultural awareness, both it will be easier to be able to overcome the communication problems, misunderstandings and narrow- minded perspectives since they will have a global background and to teach new things besides their own norms, customs and so on. This study was implemented in a Turkish village state school which is locationally disadvantaged. The participants were fifth, sixth, seventh and eighth grades. The main goal of this study was trying to open a vision in learning both English as a second language and cultural and intercultural elements. The data collection tools of this study were pre and post-reflections of students, teacher diary and in-class discussions. This study suggests that it should be given more importance to the learners who are in locationally disadvantaged areas. It is also hoped that this study will shed on light the literature.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]